Analitičari Gartnera objavili su podatke o globalnom padu prodaje mobitela, no s druge strane zabilježili su rast prodaje smartphonea
Prema podacima analitičara Gartnera, u drugom kvartalu 2009. godine ukupno je prodano 286,1 milijun mobitela, što je pad od 6,1 posto usporedi li se brojka s prodajom u drugom kvartalu prošle godine. Što se tržišta samrtphonea tiče, tijekom drugog kvartala ove godine prodano je gotovo 41 milijun jedinica, što je porast od 27 posto u odnosu na prošlogodišnje rezultate.
Na tržištu mobitela usprkos padu prodaje od 2,7 posto s prodanih 105,4 milijuna mobitela Nokija je uspjela zadržati vodeću poziciju, s udjelom od 36,8 posto. Slijede Samsung i LG s udjelima od 19,3 odnosno 10,7 posto te prodanih 55,4, odnosno 30,4 milijuna mobitela. Četvrto mjesto drži Motorola, i to unatoč gubitku udjela na tržištu od 4,4 posto te prodanih 15,9 milijuna mobitela, dok se na petom mjestu nalazi Sony Ericsson, s udjelom od 4,7 posto te 13,5 milijuna prodanih mobitela.
Najveći dobitnik drugog kvartala ove godine je Apple, koji se smjestio na treće mjesto liste proizvođača smartphonea, s ukupno prodanih 5,4 milijuna iPhonea te udjelom od 13,3 posto. U istom periodu prošle godine Apple je bio peti proizvođač na listi i držao je udio od 2,8 posto.
Prvo mjesto proizvođača smartphonea rezervirano je za Nokiju, koja je prodala 18,4 milijuna smartphonea i drži udio od 45 posto; drugo za RIM koji je prodao 7,6 milijuna uređaja i drži udio od 18,7 posto; četvrto za HTC s ukupno prodanih 2,4 milijuna uređaja te udjelom od šest posto i peto za Fujitsu s ukupno prodanih 1,2 milijuna smartphonea, što mu donosi udio od tri posto.
Potpuni izvještaj Gartnera možete pročitati na ovoj adresi