KONTINUITET - PRIORITET

Pet mjera za godišnji odmor bez padova u podatkovnim centrima

02.08.2016 u 15:43

Bionic
Reading

Usporeni ljetni ritam ili sezona godišnjih odmora ne smije postojati za tvrtku koja korisnicima jamči dostupnost usluga u svakom trenutku jer će minute u nedostupnosti web stranice, web shopa ili neke slične kritične aplikacije odmah izazvati nezadovoljstvo korisnika i gubitak njihovog povjerenja, napominje Veeam. Što onda činiti?

Sa spomenutom situacijom onda logično dolaze i lošiji poslovni rezultati, a niti jedan IT manager ne želi biti taj kritični faktor zbog kojeg su šefovi morali prekidati odmor ispod suncobrana i tražiti hitne odgovore zašto se dogodio ispad u podatkovnom centru, s višesatnim oporavkom sustava.

'Svatko ima pravo na odmor, osim podatkovnog centra i kritičnih servisa. Kontinuitet u poslovanju nije nešto što može biti podložno ljetnim višetjednim odmorima zaposlenika, već dostupnost 24/7/365 treba planirati kao bazu za provođenje cjelogodišnjeg uspješnog poslovnog plana. I u trenutku kada IT administrator zasluženo ode uživati na plaži, u uredu mora ostaviti plan i članove tima kao svoj backup', poručio je Saša Hederić, regionalni menadžer za jugoistočnu Europu u Veeam Softwareu.


'Tehnička kriza se vrlo brzo prelije na onu komunikacijsku, pa kad još zabruje i društvene mreže, reputacija tvrtke je već u ozbiljnim problemima', dodaje Hederić i podsjeća da su vodeći globalni rukovoditelji IT sektora za Veeamovo istraživanje izjavili da im tvrtke godišnje izgube oko 16 milijuna dolara prihoda zbog nedostupnosti korporativnih aplikacija i servisa.

Prema Veeamovom globalnom istraživanju, tijekom godine u prosjeku tvrtke imaju 15 neplaniranih ispada, pri čem su ključne aplikacije za poslovanje nedostupne gotovo dva sata, a sve ostale čak šest sati. Za izbjegavanje ovakvih situacija tvrtka i IT menadžeri nikako ne smiju razmišljati na način 'to se meni neće dogoditi', već moraju imati pripremljen plan oporavka (DR, Disaster Recovery).

Ovaj plan podrazumijeva primjenu 3-2-1 pravila, tj. da tvrtka mora imati tri kopije svih podataka, sačuvane na dva različita medija od kojih jedan nije u prostorijama tvrtke.

Pri ovom se danas može poslužiti virtualizacijom, tj. virtualnim sustavima u cloudu. Upravo poslužitelj u cloudu može biti onaj koji nije na lokaciji tvrtke iz DR plana, kao mjesto za smještanje kopije svih podataka.

Treba se svakako služiti i automatizacijskim sustavima, koji će osigurati pravilno smještanje sigurnosnih kopija na odgovarajuće lokacije. Na taj način se vrijeme oporavka može smanjiti na minute, umjesto da se troše sati ili čak dani.

Naravno, potrebno je brisati i stare, nepotrebne datoteke. Izbrisani podaci često ostaju u sustavu, a mogu vrlo ozbiljno utjecati na dostupnost ostalih kritičnih podataka, jer gutaju resurse i mogu dovesti do greški u sustavu, navodi Veeam.

Naposljetku, sve segmente valja testirati - pa onda još testirati. Veeamovi su podaci pokazali da samo polovica sudionika u istraživanju mjesečno testira backupe ili čak i rjeđe, pri čemu samo njih 26 posto provjeri više od pet posto od napravljenog backupa.

Iako ne postoje čarobni savjeti i trikovi koji bi u potpunosti smanjili ispade u podatkovnom centru za vrijeme ljetnih godišnjih odmora, spomenute mjere predostrožnosti mogu omogućiti da podatkovni centri tvrtke rade odlično čak i tijekom rizičnih perioda, poručuje Veeam.