Uz malo pažnje moguće je minimalizirati kvarove te produljiti život vlastitog automobila i smanjiti trošak za popravke
Na listi velikih životnih investicija kod većine nas na prvom mjestu nalazi se stambeni prostor, a na drugom prijevozno sredstvo. Izuzmemo li one kojima je zbog prirode posla potreban kombi ili nešto veće, većina nas s vozačkom dozvolom upravlja automobilima.
Gledano čisto financijski, automobil je samo trošak. Stoga vam donosimo nekoliko savjeta kako voziti automobil u maniri dobrog gospodara te smanjiti trošak na najmanju moguću mjeru.
Vožnja kao da ste na trkaćoj stazi, osim problema s prometnom policijom, može vas višestruko koštati. Što god radite, probajte svojim stilom vožnje što manje opteretiti automobil. Uostalom, ako ste ikad vidjeli profesionalne vozače koji svoj posao obavljaju kako treba, mogli ste primijetiti da voze, jednom riječju, bez naglih pokreta. Kod kretanja treba biti posebno nježan, jer se tjeranjem hladnog motora u previsoke okretaje može učiniti velika šteta motoru. Sa spojkom i mjenjačem uvijek lagano, bez naglih startova. Isto je i s kočnicama, uvijek kočite ravnomjernim pritiskom na papučicu.
452212,452133,451230,450395Krenite odmah, ali lagano
Stara fama o zagrijavanju na mjestu je upravo samo to - fama. Dovoljno je deset sekundi na mjestu, po zimi cca 20. Nakon kretanja treba voziti nekih cca 10 do 15 minuta na niskim okretajima (kod dizelskog motora do otprilike 2500/min, kod benzinskog do otprilike 3000/min), dok se motor ne ugrije. Nakon tog razdoblja, ako to volite, slobodno možete mijenjati brzine na višim okretajima, čak je ponekad preporučljivo 'ispuhati' automobil na autocesti. Štetni su i preniski okretaji (kod benzinaca ispod 2000, kod dizelaša ispod 1500/min), vožnja na srednjim okretajima je optimalna, a donosi najmanju potrošnju goriva.
Automobil nije kombi
Ako je u automobilu četvero ili petero osoba, nemojte opterećivati prtljažnik, ako je ikako moguće. Ako prevozite teret na krovu, obavezno gledajte da njegova masa ne prelazi kilograme koje je naveo proizvođač, a dobro bi bilo da je i manje od toga. U slučaju da npr. nešto selite ili prevozite teži teret u automobilu, gledajte da ga prevozite na dva ili možda čak tri puta.
Higijena je pola zdravlja
Naravno, morate redovno čistiti svoj automobil izvana i iznutra, jednom godišnje preporučljivo ga je polirati, a bilo bi dobro, ako ste pušači, da u automobilu ne pušite. Osim što duhanski dim ostavlja tragove koje je ponekad nemoguće očistiti, prilikom daljnje prodaje cijena će mu biti niža nego kod onog automobila u kojem se nije pušilo.
Sistematski za auto
Redovito održavajte automobil, a čim primijetite nešto čudno, provjerite to sa svojim serviserom. Ako vozite automobil koji je pod garancijom, ne vršite nikakve popravke sami, već samo u ovlaštenom servisu. Međutim, i među ovlaštenim servisima postoje razlike, potražite po forumima vozača vaše marke u Hrvatskoj tko servisira dobro, a tko fuša. Ako imate stariji automobil, nađite pouzdanog servisera ili putem preporuke, ili, opet putem foruma na internetu. Redovito mijenjate tekućine, posebno ulje, koje je, bez obzira na preporuku proizvođača, najbolje promijeniti svakih 10.000 kilometara. Kupujte kvalitetno ulje.