Određeno vrijeme provedeno uz zaslon računala, tableta ili mobitela može imati pozitivan učinak na radnu memoriju i pismenost djece, navodi se u izvješću Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj OECD
Činjenica da djeca koja koriste tehnologiju postižu bolje rezultate u testovima pismenosti od svojih vršnjaka koji u rukama nikad nisu držali ni mobitele, ni tablete niti su sjedili za računalima sad je i znanstveno dokazana. No nijedan podatak ne smije se uzimati zdravo za gotovo.
Naime, kako piše u tom istoj studiji, djeca koja se ne odvajaju od elektroničkih uređaja ne postižu značajan napredak u razvoju vještina.
Studija koja uspoređuje djecu u Engleskoj, SAD-u i Estoniji otkrila je da 39 posto petogodišnjih Engleza svakodnevno koristi elektroničke uređaje, piše Independent. No engleski roditelji svojoj djeci češće čitaju, pet do sedam dana u tjednu, i kod kuće imaju više dječjih knjiga u odnosu na obitelji u SAD-u i Estoniji.
Djeca koja nikada ili jedva koriste digitalne uređaje imaju niže ocjene pismenosti od djece koja su to činila barem jednom mjesečno, ali manje nego svaki tjedan, stoji u istraživanju.
Nimalo iznenađujuće, studija je također pokazala da su petogodišnjaci iz socioekonomski ugroženijih domova manje pismeni od svojih vršnjaka iz sređenih, dobrostojećih obitelji.
Jaz u rezultatima učenja između bogate i siromašne djece veći je u Engleskoj nego u Estoniji, ali manji od onog zabilježenog u SAD-u.
'Nalazi sugeriraju da je umjerena uporaba računala, tableta i pametnih telefona prikladna za petogodišnjake, pod uvjetom da se to ne ometa druge vrijedne aktivnosti između roditelja i djeteta, poput razgovora i čitanja priča prije spavanja', komentira Caroline Sharp, direktorica istraživanja u britanskoj Nacionalnoj zakladi za istraživanje obrazovanja.
'Umjereno korištenje, otprilike jednom do tri puta mjesečno, bilo je povezano s najvišim stupnjem pismenosti u nastajanju.'