Hibridni automobili nesumnjivo su međukorak prema električnim automobilima dogledne budućnosti, no to ne znači da i oni moraju koristiti elektromotor
PSA Peugeot i Citroen već se neko vrijeme igraju s tehnologijom Hybrid Air.
Umjesto skupog, teškog i ekološki nepodobnog električnog sklopa baterije i elektromotora, francuski sustav koristi hidraulički sustav sa spremnikom komprimiranog zraka.
Prilikom kočenja energija se skladišti u zatvorenom sustavu kroz komprimiranje zraka te se potom ponovno koristi kako bi smanjila potrošnju prilikom ubrzavanja automobila.
Iako je sustav jeftiniji te ga se može ugraditi u postojeće modele francuskog proizvođača, poput 208-ice i Cactusa, i dalje zahtijeva ugradnju dodatnih spremnika i hidrauličkih pumpi te novi mjenjač.
Francuzi tvrde kako je za financijsku isplativost projekta potrebna proizvodnja od barem 500.000 automobila godišnje, a budući da PSA trenutačno izrađuje oko tri milijuna, Peugeot i Citroen aktivno traže partnera s kojim bi podijelili troškove.
Budući da je malo što zanimljivije od novih tehnologija, a PSA-ov sustav, barem na papiru s deklariranom potrošnjom od dvije litre na 100 km, zvuči odlično, valja držati fige da Francuzi u ovom pothvatu uspiju.
Što vi mislite?