'Netflix nam je učinio uslugu: podigli su zanimanje i razinu svjesti o uslugama ove vrste', rekao je voditelj digitalne strategije u Pickboxu Ivan Ljubičić
Pickbox, prva regionalna OTT (over-the-top) usluga televizije na zahtjev na domaćem tržištu, krenula je 2014. godine, usporedo s ekspanzijom takvih servisa u Sjedinjenim Državama, gdje danas broje 64 milijuna korisnika.
U Hrvatskoj i regiji prisutni su na pet platformi (web, iOS, Android, Samsungov i LG-ev Smart TV) i u ponudi šest nacionalnih telekoma (osim Hrvatskog telekoma, tu su Telekom Srbije, Makedonski telekom, Telekom Slovenije, M:tel i Crnogorski telekom), moglo se čuti tijekom predstavljanja na Bug Future Showu 2016.
U ponudi imaju tri tisuće sati sadržaja koje nude Sony, BBC, ITV, Disney, ABC Studios, MGM i CBS, s prijevodom na četiri jezika. Iako im je fokus na TV serijama (imali su 19 TV premijera), za gledanje na zahtjev dostupno je i 200 filmskih klasika.
Za 38 kuna mjesečno nude pristup za gledanje sadržaja na dva uređaja. Platite li odmah za godinu dana, cijena je nešto niža - 31,67 kn - a omogućen je pristup na tri uređaja.
Očekivano, najtraženiji su Disneyevi crtići no priličan su hit i starije serije poput 'Mućki', 'Zvjezdanih staza' i Seinfelda, istaknuo je Ivan Ljubičić, voditelj digitalne strategije u Pickboxu.
Kako je rekao Ivan Benc iz Hrvatskog telekoma, uvođenje OTT servisa za posljedicu obično ima ogroman porast internetskog prometa, koji nadmašuje onaj ostvaren skidanjem sadržaja torrentima.
Iako je OTT već neko vrijeme u velikom zamahu, ipak predstavlja tek tri posto ukupnog tržišta plaćenih TV usluga, tako da su izgledi kako će pomrsiti konce sadašnjim modelima u dogledno vrijeme mali.
Pickboxu najveće probleme predstavljaju raznolikost uređaja, platformi i partnera, ubacivanje sadržaja nakon svjetskih premijera, nužnost prilagođavanja aplikacija trendovima, specifični načini plaćanja i tehnički zahtjevi vezani uz zaštitu intelektualnog vlasništva.
Suradnja s HT-om i drugim telekomima u regiji Pickboxu je omogućila korištenje velike baze podataka i promocije. Na dolazak Netflixa ne gledaju kao na konkurenciju. 'Naprotiv', rekao je Ljubičić, 'učinili su nam uslugu: podigli su zanimanje i razinu svjesti o uslugama ove vrste. Nama je to bilo super.'
HT se uvođenjem Pickboxa u ponudu pozicionirao kao agregator sadržaja, kako bi svojim korisnicima omogućio pristup što raznovrsnijem sadržaju, ali ga i upleo u paket s drugim uslugama (telefonija, internet i slično). Kako je rekao Benc, dosad je Picbox nadmašio očekivanja u najvećem domaćem telekomu.