OTVORENO PISMO

Pobuna umjetnika protiv OpenAI-ja: Namamljeni smo u pranje umjetnosti

27.11.2024 u 10:09

Bionic
Reading

Skupina umjetnika objavila je u znak prosvjeda pristup Sorinom API-ju, posebnom računalnom kodu koji vanjskim korisnicima omogućuje pristup alatu

Skupina umjetnika koji volontiraju kao beta testeri za OpenAI-jev novi i neobjavljeni video proizvod Sora javno su podijelili pristup tom alatu u znak prosvjeda protiv izrabljivačke prakse tvrtke.

U otvorenom pismu objavljenom na platformi Hugging Face i upućenom 'korporacijskim gospodarima umjetne inteligencije', grupa je objavila pristup Sorinom API-ju, posebnom računalnom kodu koji vanjskim korisnicima omogućuje pristup alatu.

Pobunjeni umjetnici tvrde kako ih je OpenAI pozvao kako bi testirali Soru kao kreativni partneri, ali su shvatili kako su namamljeni u 'pranje umjetnosti', ne bi li rekli svijetu da je Sora koristan alat za umjetnike.

Također upozoravaju kako OpenAI kontrolira i odobrava sve rezultate te kako je program ranog pristupa manje vezan uz kreativno izražavanje i kritiku, a više uz PR i oglašavanje.

Sora je jedan od najočekivanijih novih proizvoda OpenAI-ja, privatne tvrtke koja proizvodi ChatGPT, čija je tržišna vrijednost procijenjena na 157 milijardi američkih dolara.

Otvorena istraga

Nakon umjetničkog otvorenog pisma glasnogovornik OpenAI-ja potvrdio je kako je ta tvrtka privremeno pauzirala korisnički pristup dok traje istraga u čemu je problem.

Naglasio je kako je Sora još u fazi istraživanja i kako su stotine umjetnika oblikovale razvoj Sore, pomažući pri određivanju prioriteta novim značajkama i zaštitnim mjerama.

'Bili smo uzbuđeni što smo ovim umjetnicima ponudili besplatan pristup i nastavit ćemo ih podržavati kroz potpore, događaje i druge programe. Sudjelovanje je dobrovoljno, bez obveze davanja povratnih informacija ili korištenja alata.

Vjerujemo kako umjetna inteligencija može biti moćan kreativni alat. Predani smo tome da Sora bude i korisna i sigurna', rekao je glasnogovornik, a prenosi Fortune.

Tijekom proteklih nekoliko godina umjetnici su izrazili sve veću zabrinutost zbog eksploatacijskih praksi u području generativne umjetne inteligencije, osobito oko pitanja autorskih prava i korištenja sadržaja.

Modeli umjetne inteligencije često se oslanjaju na goleme skupove podataka prikupljene iz javno dostupnog digitalnog sadržaja, od kojih većina uključuje umjetnička djela, ilustracije i druga kreativna djela umjetnika.