Posjetitelji HACK IT DAYZ-a ove godine mogu, pored praćenja uzbudljivog hackathona, preslušati i niz intrigantnih predavanja. Prva tri održali su Luka Abrus iz Fivea, Erik Meijer iz Deutsche Telekoma i Vedran Blagus iz South Central Ventures
HACK IT DAYZ je u punom jeku, a ove godine organizatori su mu pridružili i konferencijski dio u sklopu kojeg stručnjaci pričaju o svojim iskustvima, dijeleći sa ostalima svoju viziju kao i stav prema novoj eri tehnologije i poslovanja.
Od start up-a do uspješnog internacionalnog poslovanja
Prvo je predavanje održao suosnivač i izvršni direktor Fivea, Luka Abrus, koji je nazočne proveo kroz vlastito iskustvo pretvaranja intrigantnog startupa u unosni biznis. Abrus je prije predavanja tijekom razgovora s novinarom Tportala naglasio da je iznimno impresioniran ovogodišnjim HACK IT DAYZ-om. 'Rezultati nisu samo zarada, već uspješno provedeni projekti' naglasio je suosnivač Fivea. 'Strahovito je bitno sakupiti čim više znanja i povezati se, rezultati dolaze kasnije. Dovoljno je napraviti instalaciju, dobiti referencu i krenuti dalje' nastavio je.
Luka je sve prisutne u svojem izlaganju proveo kroz osobni poslovni put te podijelio iskustvo i primjere iz prakse - od koncepta do realizacije, ali iz vrlo praktične i osobne perspektive.
'Nikad ne podcjenjujte potencijal komunikacije i pregovaranja. Kontakti su vrlo važni i nikad ne znate koliko će vam nakon 'teškog' projekta poslovni partner kasnije moći pomoći', naglasio je tijekom predavanja.
Trendovi u tehnologiji i inovacijama
Predavanje je nakon Luke Abrusa održao Erik Meijer, stručnjak u području tehnologije i inovacija u Deutsche Telekomu. Meijer je odgovoran za digitalnu transformaciju na globalnom nivou, vodeći se Deutsche Telekom strategijama 'Easy to Partner', 'Un-Carrier' i 5G Smart Platform.
Meijer je tijekom predavanja podijelio svoju perspektivu na svjetske trendove u polju komunikacije, osvrnuo se na trenutno stanje na tržištu i uspješne poslovne modele. Njegovo izlaganje temelji se na iskustvu unutar Telekoma ali i različitih suradnja sa start-upovima.
'Budućnost komunikacija sve više stremi prema govornoj komunikaciji. Trebate li dodatni dokaz? Najprodavaniji uređajli ovog Crnog petka bili su pametni zvučnici.' Meijer je također naglasio važnost mobilnih tehnologija i povezivanja ljudi putem usluge koja im pruža sadržaje koji nisu nužno vezani uz uslugu - gejming, hranu i glazbu. 'U krupnom planu su korisnici, a smartfoni i proizvodi postoje u pozadini, makar nisu predstavljeni u samim rekalmama. Bitna je komunikacija sa samim kupcem, ne nužno kroz proizvod ili uslugu, već kroz stvari koje ga čine sretnim'.
Odnosi tehnoloških poduzeća i investitora
Treći predavač bio je Vedran Blagus - investicijski menadžer iz South Central Ventures. South Central Ventures (SCV) je fond rizičnog kapitala fokusiran na tehnološka poduzeća u CEE regiji s uredima u Zagrebu, Beogradu i Skopju, čiji su neki od investitora Europski investicijski fond, Europska banka za obnovu i razvoj, Njemačka razvojna banka, Triglav osiguranje i Republika Hrvatska. Upravljaju s 40 milijuna eura, od čega je za ulaganja u ranoj (seed) fazi predviđeno 1.5 milijuna eura (do sto tisuća eura po tvrtci) te do tri milijuna eura za rast po poduzeću. Najaktivniji su investitor u regiji s uloženih i rezerviranih 20 milijuna eura u prethodne tri godine sa trenutno 16 investicija u regiji i od toga 5 u Hrvatskoj.
Blagus je tijekom predavanja pričao o nekoliko poslovnih tematika: dilemi trebaju li tehnološka poduzeća vanjsku investiciju ili mogu organski rasti, koje su prednosti koje investitor može dati poduzeću ali i mane kod primanja same investicije. Blagus se pored spomenutog usredotočio na pravila koja se mora slijediti pri razgovoru s investitorima i odgovorio na pitanje što oni zapravo traže. 'Bitno je naglasiti investitoru koji je cilj iza svakog uloženog iznosa - za sve treba imati plan' naglasio je Blagus.
'Kompanije koje svaki investitor traži je one koje daju veliki profit. Takve kompanije su jako rijetke i obično 'čuvaju' leđa investitoru koji je radio sa nekoliko manje isplatljivih poslova', naglasio je Blagus i nastavio: 'Kada radite s velikim kompanijama pitanje je hoće li taj startup postojati za šest mjeseci ili ne. Važna je barem neka vrsta sigurnosti.'
Za dodatne informacije o hackathonu i konferenciji posjetite službenu web stranicu HACK IT DAYZ.