Popularna platforma za mikrobloging prolazi kroz značajnu preobrazbu. Pogledajte što se dosad promijenilo
Tri su mjeseca prošla otkad je Elon Musk preuzeo Twitter. Tijekom tog razdoblja Twitter je često bio na naslovnicama zbog kontroverznih poteza i odluka, ali nije se puno govorilo o onome što se sve promijenilo u načinu na koji funkcionira.
Evo pregleda najvažnijih promjena.
Blokiranje alternativnih načina pristupa
Nedavno je Twitter, čini se, suspendirao pristup svom API-ju, softverskom sučelju koje druge platforme (recimo, alati za pregled više društvenih medija odjednom) koriste kako bi komunicirale s njim.
Nije jasno je li riječ o namjernom potezu, ali procjenjuje se da bi to mogao biti slučaj zbog toga što te platforme ne prikazuju oglase.
Prikaz sadržaja
Vjerojatno najvidljivija promjena vezana je uz redoslijed prikaza tvitova na vremenskoj crti. Nova kartica nudi vam izbor između najnovijih tvitova ljudi koje pratite i tvitova koje predlaže Twitter.
Ako koristite iPhone, pri vrhu će se pojaviti dva stupca s tim sadržajem dok na uređajima s operativnim sustavom Android morate kucnuti zvjezdicu u gornjem desnom dijelu zaslona.
Problem s ovim pristupom je u tome što brojni korisnici nisu svjesni novog načina prikaza ili nisu primijetili to da se aplikacija povremeno vraća na početne postavke, prema kojima prvo nudi tvitove koje je odabrala.
Ako odjednom vidite puno tvitova i razgovora ljudi koje ne poznajete, sad znate zašto se to događa.
Povratak otpisanih
Musk je ukinuo zabrane za niz kontroverznih korisničkih računa, čijim je vlasnicima bilo onemogućeno djelovanje zbog kršenja Twitterovih pravila korištenja.
Među njima su reper Kanye West (izbačen zbog dijeljenja antisemitskih sadržaja), Andrew Tate (nedavno uhićen u Rumunjskoj zbog trgovanja ljudima) i bivši američki predsjednik Donald Trump (optužen da su njegovi tvitovi potakli napad na Kapitol u siječnju 2021. godine).
Twitter Blue
Nakon što je prvi pokušaj podbacio, pretplata Twitter Blue uvedena je krajem studenog 2022. godine. Uz mjesečnu naknadu od osam ili 11 američkih dolara nudi pristup uređivanju tvitova, poboljšanu vidljivost i prikaz manje oglasa.
Srebrne i zlatne oznake
Twitterova plava kvačica, koja je dosad bila oznaka potvrđenih korisničkih računa, sad označava pretplatnika. Poznate i slavne osobe, novinari i brendovi koji su je ranije imali i dalje je mogu koristiti, uz oznaku da je riječ o 'ostavštini' koja 'može i ne mora biti značajna'.
Zamijenile su je srebrna i zlatna oznaka, namijenjene službenim institucijama, odnosno brendovima, piše BBC.