SUPROTNA MIŠLJENJA

Prometna novost u centru Zagreba - veliki uspjeh ili veliki fušeraj?

06.12.2016 u 14:01

Bionic
Reading

Gradska uprava tvrdi da je sve u Gajevoj napravljeno u skladu s propisima, dok su nam se neki čitatelji obratili s mišljenjem da su potrebne još neke dorade kako bi sve bilo prema Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi te kao u drugim zemljama gdje postoji ovakvo rješenje

Nakon što smo objavili članak o novoj regulaciji prometa koja donosi drugačija pravila i više prostora za bicikliste, javio nam se čitatelj koji je želio ostati anoniman.

U svom mailu kaže kako je poslao prigovor Gradskom uredu za promet u kojem je obrazložio kako bike boxovi u Gajevoj ulici zapravo uopće nisu bike boxovi jer nisu u potpunosti sukladni članku 31. Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi.


Dodaje da bi se vrlo jednostavnom intervencijom i ucrtavanjem poprečne bijele linije, kojom bi se te crvene površine doista pretvorile u boxove, ispunila njihova funkcija. Iz Odsjeka za informiranje Ureda gradonačelnika Grada Zagreba su za tportal rekli kako je sve riješeno prema pravilima struke. Naglašavaju da je biciklistička regulacija u Gajevoj ulici uspostavljena u skladu s Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi te uz dobivenu suglasnost Službe za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave zagrebačke i MUP-a.


Dodaju da su polja koja su obilježena u zoni svakog raskrižja navedene ulice površine za zaustavljanje biciklista koje se uspostavljaju kada se biciklistički promet dijeli s motornim vozilima na kolniku. No bez obzira na to jesu li postavljeni strogo u slovu propisa ili ne, ovlašteni sudski vještak za promet Goran Husinec smatra kako će trebati vremena da se svi prilagode novoj regulaciji prometa. Za tportal je rekao kako misli da vozači neće poštivati crvenu zonu za bicikle, nego će se jednostavno zaustavljati na njoj ne mareći za bicikliste.

Dodao je kako misli da vozači automobila oznake na kolniku neće doživljavati ozbiljno jer će biti uvjereni da ih stanu li na mjesto predviđeno za bicikliste, neće čekati sankcija. Prema njemu, rješenje je postaviti dupli semafor, odnosno jedan semafor ispred bike boxa na kojem bi se palilo crveno svjetlo za automobile, a zeleno svjetlo za bicikliste koje bi im dozvoljavalo ‘ulazak’ u bike boks.