TEHNO NAJAVE

Pucačina koja spaja humor i akciju u savršenom omjeru: Isprobali smo Sulfur

10.11.2024 u 20:02

Bionic
Reading

Premda je trenutno još u ranom pristupu na Steamu, Sulfur se već sad pokazao kao izazovan i zabavan ekstrakcijski FPS

Ekstrakcijske igre iz prvog lica - relativno nišni, ali vrlo voljen žanr videoigara - posljednjih godina privlače sve veći broj igrača. Od najpoznatijeg i najpopularnijeg Escape from Tarkova pa sve do viralnog hita Dark and Darker, ova vrsta igara najviše profitira na anksioznosti koju donosi neplanirana smrt.

Sva oprema koju nosite i sakupite nestane ako poginete, što stvara vrlo zanimljiv osjećaj pri igranju, nevezano uz temu igre.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Perfect Random

Samo je, tim rečeno, bilo pitanje vremena kad će neki nezavisni studio napraviti ekstrakcijski FPS koji radi u načinu igre za jednog igrača. Premijerno predstavljen na nedavnom Steam Next Festu, Sulfur je igra koja pritišće bitne gumbe za potencijalni uspjeh. Za početak, vizuali su mješavina 2D likova i 3D prostorija, što joj daje razigran vizualni stil.

Na to se nadovezuje bizarna priča o svećeniku koji se neprestano vraća iz mrtvih i uz pomoć neobičnog talismana nastoji uloviti vješticu koja mu je, kako piše u uvodu, spalila župu (i župljane). To radi tako da s vjernim wakizashijem i 9-milimetarskim revolverom krči put kroz nasumično razmještene tunele i tamnice te se sukobljava sa svime od goblina u bačvama do naoružanih kultista.

Pravila igre

Glavni adut Sulfura je to kako elegantni vizualni stil kombinira s prilično nemilosrdnim mehanikama. Zdravlje možete lako izgubiti, municije je prilično malo, nadogradnje su rijetke i vrijedne, a nova oprema je toliko vaša koliko ste hrabri nositi je do izlaska.

Sami svjetovi aranžirani su u serije nivoa sastavljenih od nasumično razbacanih soba punih neprijatelja, dok u središnjoj sobi svaki put možete napuniti medaljon i nakon toga ga iskoristiti da se s plijenom vratite u bazu. Ako poginete prije toga, vraćate se u bazu bez ičega, u crkvi vas čeka utješan milodar, a kao opremu imate samo stvari koje ste tijekom prošlih prohoda spremili u kovčeg.

Gore spomenutoj modularnosti sve vaše opreme doprinosi i sustav kuhanja - stvari koje pronađete ili ulovite možete skuhati te dobiti jestive kombinacije koje liječe rane ili privremeno pojačavaju vaše sposobnosti. Ovome doprinosi i odjeća koju nosite te, prvi put u ovakvom tipu igara, odvojeni slotovi za obuću, što znači da na jednoj nozi možete imati peraju, a na drugoj vojničku čizmu.

Teren za istraživanje

Ovo, pored komične premise, bizarnog oružja i hrpe smeća koje sakupljate, nije jedini zabavan dio Sulfura. Igru jako podižu humoristični opisi predmeta koji, premda joj ne doprinose ni na jedan konkretan mehanički način, predstavljaju pravi užitak te su, bar ako mene pitate, prilično smiješni.

Humor seže i do recepata koji se nerijetko izravno ismijavaju raznim svjetskim kuhinjama te su, već u ovako ranom stadiju igre, iznimno maštoviti. Premda sam apsolutno siguran da se ljudima neće dati otkrivati kombinacije te da će odmah otići na internet u potrazi za listom najboljih, mislim da je to loše. Spoileri u ovom slučaju ubijaju osjećaj istraživanja - recepti su, koliko god različiti bili, u većini slučajeva iznimno korisni.

Boljke po early accessu

U trenutnoj verziji igre, koja se na Steamu prodaje za manje od 25 eura, igrači mogu pronaći nekoliko bioma, poboljšana magična ulja i manje bugova nego u demo verziji. Što se klasičnih boljki igara u ranom razvoju tiče, tu su besmisleni padovi broja sličica u sekundi koji će se riješiti s vremenom, kao i nekoliko mehaničkih zavrzlama koje bi, dalje u razvoju, mogle za sobom povući vrlo ozbiljne dizajnerske preinake.

Naime igra tu i tamo ima nezgodnu naviku stvoriti sobu punu neprijatelja koji reagiraju na zvukove i vas, što znači da se većina borbi, za razliku od onog što sam vidio u foršpanima, uglavnom svodi na to da neprijatelje povučete u hodnik te ih, iz sigurne udaljenosti, ili propucate na mjestu ili smekšate dovoljno da ih dovršite japanskim nožićem. Premda ovo zvuči kao legitimna taktika, dosta često sam se znao pronaći u borbi u kojoj na mene nagrnu tri do četiri sobe neprijatelja koje raznesem granatom i onda prošećem kroz mapu koja zjapi prazna.

Druga krajnost je da se soba s hordom nalazi odmah pored ulaza na level, pa se sve svede na to da ušećete u nju, horda krene, pobjegnete nazad u hodnik i onda imate posla s petnaestak likova koji neprestano pucaju na vas. Da, možda je ideja u tome da se treba utrčati u sobu i boriti se s negativcima skačući i rešetajući kao u Quakeu, no sama činjenica da igra podržava taktiku bottleneck dokazuje da se nešto treba napraviti.

S jedne strane bih rekao da je to najveći Sulfurov problem dok se s druge ne brinem previše zato što se radi o igri koja je u ranom pristupu manje od dva tjedna. Premda sam uvjeren da će Perfect Random u nekom trenu ispolirati bugove i riješiti dizajnerske štucavice, nisam sto posto siguran kako će napraviti ovo potonje bez promjene dinamike igre. Pretpostavljam da je jedina stvar koju trenutno mogu napraviti jest - čekati.