Skandinavski restorateri žale se da gube 120 do 300 eura po svakom gostu koji rezervira stol, a na koncu se ne pojavi na večeri. Talijani su ovu vrstu gubitaka procijenili na ukupno tridesetak milijuna eura godišnje. Ugledni rovinjski restoran Agli Amici predvodnik je u Hrvatskoj i gostima je počeo naplaćivati stotinu eura za nedolazak na rezervaciju. Splićanin s korčulanskim korijenima Bojan Islamović osmislio je rješenje koje vlasnike restorana oslobađa te, ali i brojnih drugih glavobolja
Proizveo je aplikaciju koja uvodi red i sustav u proces rezervacija, a pored toga automatizira cijeli jedan segment poslovanja restorana, ostavljajući njihovim vlasnicima i osoblju vrijeme da se posvete znatno važnijem dijelu svog posla. Dok istovremeno jednim klikom sve drže pod kontrolom.
Ideju za svoju aplikaciju Book me a table Islamović je dobio od ugostitelja iz Korčule, s kojima je dugo razgovarao kako pojednostavniti i olakšati često vrlo naporan proces rezervacija i evidencija. Raspravljali su o potrebama vlasnika restorana i navikama njihovih gostiju, logističkim problemima i reputacijskim poteškoćama, punih godinu dana sudjelovali su u nekoj vrsti 'brainstorminga' koji je doveo do ovog, jedinstvenog i potpuno hrvatskog proizvoda.
Koji se stoga već počeo koristiti upravo u korčulanskim konobama i restoranima. Prvi je bio kultni 'Adio Mare'.
'Zbilja nam je pomoglo u upravljanju rezervacijama, ali i zaštitilo nas od prekasnog otkazivanja', kaže vlasnik i voditelj Ante Bojić.
Upravo dok čitate ovaj tekst, na uvođenje aplikacije 'Book me a table' priprema se i desetak najcjenjenijih splitskih restorana.
Par minuta za restorane, par sekundi za goste
'Zamislili smo, a onda i postigli, da program bude najjednostavniji na tržištu - sama konfiguracija traje doslovno nekoliko minuta, a on je vrlo intuitivan i za vlasnike restorana, i za goste. Godinama se bavim digitalizacijom procesa i shvaćam da je za klijente najvažnija jednostavnost, dakako uz punu funkcionalnost', objašnjava Bojan Islamović za tportal.
'U potpunosti smo ga prilagodili hrvatskom tržištu i navikama, ali smo vlasnicima restorana ostavili brojne opcije koje sami mogu aktivirati. Nije svaki restoran isti ni po renomeu, ni po strukturi gostiju. No ideja da njihove vlasnike rasteretimo bespotrebne administracija i da im ostavimo vrijeme za stvarni posao, kojega ionako imaju previše, svakako je ostvarena', dodaje on i potom objašnjava kako je riješio probleme s početka teksta koji muče Skandinavce i Talijane, a bogme i brojne Hrvate:
'Ljudi još uvijek masovno doživljavaju odlaske u restorane kao nešto neobavezno. Međutim, onog trenutka kada ste rezervirali stol, ušli ste u jedan vid poslovnog odnosa. Restoran se za vaš dolazak mora pripremiti - nabaviti i platiti namirnice, odraditi pripremu, pripremiti vina, zbog stola koji ste vi rezervirali odbit će nekoga drugoga tko bi zaista došao, a onda se vi jednostavno i bez najave ne pojavite. To znači da restoran ne ostaje samo bez prosječnog prometa koji biste napravili vi i vaše društvo, nego i bez prometa koji bi napravili ljudi koje su odbili zbog vas, a na koncu bez novca i vrijednosti rada koji je uložio u pripremu vašeg ručka ili večere. Kroz opciju 'no show' restoran može i ne mora naplatiti naknadu za nedolazak gosta direktno s kreditne kartice', objašnjava Islamović.
Organizator restorana
A može, ali i ne mora, još mnogo toga: unaprijed prodati posebne 'tasting menue', doznati imaju li gosti kakve posebne želje i zahtjeve, ili eventualne alergije, prije nego što se pojave na vratima. Može kreativno organizirati svoje kapacitete kako bi ih najbolje iskoristio, a može i blokirati dio stolova za 'walk-in' goste, šetače koji u restoran dolaze s ulice i nenajavljeni.
'Restoran se može bukirati i po sekcijama, po danima i čak po sezonama, a za vlasnike su posebno bitni termini: on može odrediti sate u kojima se može rezervirati smještaj i tako zapravo može dobiti više 'izmjena' na stolovima, što mu donosi puno veću protočnost restorana i, na koncu, veći promet i zaradu. U dva klika mišem može blokirati objekt na određene sate ili dane, recimo za krizme ili organizirane grupe', objašnjava nam Islamović.
Njegov program i aplikacija omogućavaju gostima da bez telefonskih poziva obave rezervaciju, a restoranima da ih automatski prihvaćaju za slobodne kapacitete - ili da ih, eventualno, osoblje ipak prihvaća jednim jednostavnim klikom. Moguće je dakako i da iz samog restorana vrlo jednostavno upisuju rezervacije u program i tako se riješe beskrajnih papirića, bilješki i rokovnika - te da u svakom trenutku mogu isprintati dnevni raspored iz kojega kompletno osoblje ima uvid kada im gosti dolaze, koliko ih je, što eventualno žele jesti i što im nikako ne smiju poslužiti, smiju li dovesti psa i postoji li možda hranilica za bebe, je li potrebna rođendanska torta ili šampanjac…
'Book me a table' je, dakle, i neka vrsta organizatora restorana.
'A svaki link za rezervaciju vrlo je jednostavno povezati s profilima Tripadvisoru, Google Businessu, Facebooku, Instagramu, TikToku i LinkedInu - onome što je danas za svaki restoran koji drži do sebe zaista bitno', zaključuje Islamović.
S time ćemo se složiti: sjetimo se kada smo zadnji put, barem kao turisti i barem u inozemstvu, restorane pronalazili i rezervirali telefonom, bez interneta?
Vjerojatno tamo nekad u devedesetima.