PAD PROFITA OD 25 POSTO

'Samsung mora revidirati svoju smartphone strategiju!'

09.07.2014 u 13:16

Bionic
Reading

Treći uzastopni kvartal Samsung Electronics očekuje pad profita. Najveći proizvođač pametnih telefona na svijetu izdao je upozorenje kako se za drugi poslovni kvartal 2014. očekuje pad operativne dobiti između 22,3 posto i 26,5 posto. Kompanija za ovakve rezultate krivi slabiju potražnju, a analitičari smatraju kako je Samsung jednostavno nespreman promijeniti svoju mobilnu strategiju

Južnokorejski div rekao je kako svjedoči usporavanju tržišta pametnih telefona, ali mu je jasno i da drugi proizvođači postaju sve bolji konkurenti na kineskom i nekim EU tržištima. Istovremeno, smatraju i kako je tečaj južnokorejskog vona pridonio očekivanom lošem rezultatu.

Velik udio profita koji ostvaruje Samsung dolazi iz segmenta mobilnih uređaja, a zahvaljujući iskorištavanju situacije proteklih godina, uspješno je svrgnuo posrnulu Nokiju s čelne pozicije najvećeg proizvođača mobilnih uređaja još 2012. No na tržištu je došlo do zasićenja, posebno što se tiče najvišeg segmenta uređaja. Istovremeno su manji proizvođači uspješno počeli osvajati tržište entry-level pametnih telefona.

Upravo zbog toga, brojni analitičari smatraju kako Samsung vodi krivu strategiju prodaje svojih uređaja. Štoviše, očekuju kako će se pad ovog mobilnog diva samo nastaviti zbog više faktora.


'Zlatna era smartphonea iz najvišeg tržišnog segmenta je gotova. Upravo to su bili uređaji koji su Samsungu pomogli ostvariti značajan profit. Sada je jasno kako u igri brojeva postaju bitni jeftini uređaji u velikim količinama, a gdje konkurencija iz dana u dan postaje sve žešća', rekao je za BBC Ajay Sunder, potpredsjednik i telekomunikacijski stručnjak iz kompanije Frost & Sullivan.

Slična je mišljenja i C. W. Chung, analitičar iz kompanije Nomura Securities. 'Usprkos smanjenju očekivanja za financijsko izvješće, konačni broj (za koji je Samsung izdao upozorenje, op. a.) je i dalje manji od onoga što se očekivalo', rekao je Chung za Wall Street Journal. Baš poput Sundera, i ovaj analitičar vidi da je Samsung pod jasnim pritiskom konkurencije na koju se nije prilagodio, samom činjenicom da kompanija ima poteškoća predstaviti različitost svojih proizvoda. U skladu s tim, smatra se kako će kompanija iz mobilnog segmenta imati sve manju operativnu profitnu maržu u godinama koje slijede, možda čak i brže od onoga što je tržište mislilo, vjeruje Chung.

'Ovo izvješće donosi težak reality-check za Samsung, da ta kompanija jednostavno nije Apple - već Samsung. Strategija u kojoj Samsung pokušava prodati telefone uz visoku cijenu više ne funkcionira, jer kineski proizvođači počinju nuditi dobre uređaje po mnogo nižim cijenama', rekao je tehnološki analitičar Lee Seung-woo iz IBK Securities za Reuters.

'Samsung mora revidirati svoju smartphone strategiju.'

Lee Seung-woo

CIMB-ov analitičar Lee Do-hoon bio je jedan od rijetkih koji nisu iznenađeni financijskim upozorenjem iz Samsunga. Za Reuters je rekao kako je jasno da Samsungu već dulje vrijeme treba da bi se osvrnuo na probleme i izazove koji stoje pred kompanijom u srednjem i low-end tržištu.

Kako bi Samsung počeo braniti tržišnu poziciju, analitičari su suglasni - rezati cijene na uređajima srednjeg i niskog segmenta gdje je očekivani tržišni rast značajno viši. Time bi mogao krenuti za kineskom konkurencijom, u kojoj mlade kompanije obaraju rekorde u poslovanju. Do tada Samsung Electronics može računati sa sve lošijim rezultatima iz kvartala u kvartal.