Samsung Electronics Co., Ltd. objavio je prihod od 202,65 milijardi kuna (41,87 bilijuna korejskih wona) na konsolidiranoj razini ostvaren u četvrtom kvartalu za razdoblje do 31. prosinca 2010. godine, što je povećanje od 7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U ovom je kvartalu kompanija ostvarila konsolidirani neto dohodak od 16,55 milijardi kuna (3,42 bilijuna wona), što je povećanje od 13 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Konsolidirana operativna dobit kvartala iznosila je 14,57 milijardi kuna (3,01 bilijuna wona)
7. siječnja Samsung je objavio smjernice prema kojima je procijenjeno da će konsolidirani prihod u četvrtom kvartalu doseći oko 198,44 milijardi kuna (41 bilijuna wona), a operativna dobit 14,52 milijardi kuna (3 bilijuna wona).
Rezultati poslovanja tijekom četvrtog kvartala donijeli su Samsungu rekordni godišnji prihod od 748,41 milijardi kuna (154,63 bilijuna wona), što je 13 posto više nego prošle godine. Neto dohodak dosegao je rekordnih 78,16 milijardi kuna (16,15 bilijuna wona), što je 65 posto više nego godinu ranije, dok je operativna dobit dosegla također rekordnih 83,73 milijardi kuna (17,30 bilijuna wona).
Poslovanje Samsungu u četvrtom kvartalu kontinuirano su poticali memorijski poluvodiči i snažna prodaja pametnih telefona temeljenih na vrhunskoj tehnologiji. Međutim, u odnosu na isti kvartal prošle godine, smanjene su profitne marže prvenstveno zbog slabljenja cijene memorijskih poluvodiča i LCD panela, kao i zbog konkurentnih cijena na tržištu televizora.
'Unatoč izazovnom poslovnom okruženju, uključujući smanjene IT potražnje uzrokovane gospodarskim usporavanjem, postigli smo rekordno visoke rezultate kad je u pitanju i prodaja i dobit u 2010. godini,' izjavio je Robert Yi, potpredsjednik i voditelj tima za odnose s investitorima tvrtke Samsung Electronics. 'Međutim, uzimajući u obzirom sveukupne uvjete poslovanja, za razliku od 2010. godine, u 2011. očekujemo tradicionalni obrazac poslovanja, odnosno slabiju prvu polovicu godine i snažan napredak u drugoj polovici.'
Samsung očekuje da će se u 2011. godini pojačati konkurentnost cijena na tržištima potrošačke elektronike, IT i mobilnih uređaja, a također predviđa smanjenje cijena glavnih komponenti. Da bi smanjio pritiske koji proizlaze iz nepovoljnih tržišnih uvjeta, Samsung će se fokusirati na konkurentnost troškova svog portfelja memorijskih poluvodiča, smanjenje marketinških troškova i povećanje isporuke vrhunskih pametnih telefona i tableta.
Samsung smatra da bi prognoza o nastavku aprecijacije korejskog wona tijekom 2011. godine mogla imati negativan utjecaj na zaradu, ali različite strane valute kompanije će ograničiti učinke kretanja kod pojedinih valuta.
Kapitalni rashodi će doseći 111,32 milijardi kuna (23 bilijuna wona) u 2011. godini
Kapitalni rashodi za cijelu 2010. godinu na konsolidiranoj osnovi iznosili su 104,54 milijarde kuna (21,6 bilijuna wona), uključujući 61,46 milijardi kuna (12,7 bilijuna wona) poslovne jedinice Semiconductor i 22,26 milijardi kuna (4,6 bilijuna wona) poslovne jedinice LCD.
U 2011. godini, očekuje se da će kapitalni rashodi doseći 111,32 milijardi kuna (23 bilijuna wona). Kako je najavljeno početkom siječnja, 49,85 milijardi kuna (10,3 bilijuna wona) biti će investirano u poslovnu jedinicu Semiconductor, uključujući 28,07 milijardi kuna (5,8 bilijuna wona) u memorije i 20,32 milijardi (4,2 bilijuna wona) u LSI sustav. Nadalje, 19,84 milijardi kuna (4,1 bilijuna wona) je namijenjeno poslovnoj jedinici LCD, a 26,13 milijardi kuna (5,4 bilijuna wona) za podružnicu Samsung Mobile Display.
Premium memorija čini razliku
Samsungova poslovna jedinica Semiconductor u četvrtom kvartalu zabilježila je operativnu dobit na konsolidiranoj osnovi od 8,71 milijardi kuna (1,80 bilijuna wona). Prihodi su dosegli 44,77 milijardi kuna (9,25 bilijuna wona), što je 16 postotni rast u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Sveukupno u 2010. godini poslovna jedinica Semiconductor zabilježila je operativnu dobit od 48,93 milijardi kuna (10,11 bilijuna wona) na rekordne prihode od 182,17 milijardi kuna (37,64 bilijuna wona).
Unatoč slabljenju trenda na tržištu, Samsung je osigurao profitabilnost povećanjem udjela proizvoda s visokome maržom kao što su serveri i mobilni DRAM, kao i jačanjem svoje tržišne pozicije s povećanom proizvodnjom 40nm- klasnih procesora i nižih.
Dok je globalno tržište DRAM pretrpjelo pad cijena i slabljenje potražnje za PC DRAM, potražnja NAND čipova bila je dobra zahvaljujući rastu potražnje za pametnim telefonima i tablet računala. Samsungova strategija tržišne diferencijacije u NAND sektoru temeljena je bila proširenju proizvodnje 30nm-klasnih procesora i nižih.
U drugoj polovici godine predviđa se napredak na DRAM tržištu potaknut povećanjem potražnje za zamjenama računala u tvrtkama. Samsung će se nastaviti usmjeravati na energetski učinkovita rješenja zelenih memorija za poslužitelje te poboljšanje vodeće tehnologije kako bi održao profit marže poluvodičkog poslovanja.
LCD usmjeren na oporavak u drugoj polovici
Poslovna jedinica LCD u četvrtom kvartalu je zabilježila dobit od 484 milijuna kuna (100 milijardi wona), uz prihode od 34,84 milijarde kuna (7,20 bilijuna wona), što je pad od 1 posto od odnosu na prethodnu godinu unatoč povećanju isporuke koje nije moglo nadoknaditi pad cijena. Za cjelokupnu fiskalnu godinu 2010, poslovna jedinica LCD zabilježila je dobit od 9,63 milijardi kuna (1,99 bilijuna wona) te 144,81 milijardi kuna (29.92 bilijuna wona) prihoda.
Ukupni broj prodanih primjeraka u ovom kvartalu uvećan je za 10 posto u odnosu na prethodni kvartal. Dok su isporuke IT panela povećane zahvaljujući potrebama tablet računala, potražnje za TV panelima je pala zbog nagomilavanja inventara na tržištu televizora.
Prosječne prodajne cijene u četvrtom kvartalu smanjene su se u svim segmentima. Prosječna cijena TV panela pala je 12 posto, cijene panela za monitore pale su 5 posto, a panela prijenosnih računala 3 posto.
Samsung prognozira da će cijena LCD panela ostati niska u prvom kvartalu 2011., budući je ponuda veća od potražnje. Međutim, Samsung očekuje dodatna povećanja potražnje u drugoj polovici potaknuta gospodarskim oporavkom i nadopunom inventara proizvođača televizora. Samsung se želi pokretati rast tržišta s novom linijom osnovnih LED panela i istraživati veliki potencijal tržišta panela za tablet računala.
Snažan porast prodaje pametnih telefona osnažila poslovanje poslovne jedinice Mobile
Samsungove telekomunikacijske poslovne jedinice– Mobile Communications i Telecommunications Systems – zabilježile su rekordnu kvartalnu dobit od 6,96 milijardi kuna (1,44 bilijuna korejskih wona), što je povećanje od 38 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prihodi u četvrtom kvartalu dosegli su 58,67 milijardi kuna (12,11 bilijuna korejskih wona), u usporedbi s 49,22 milijardi kuna (10,17 bilijuna wona) u istom razdoblju 2009. godine. Uspješno završivši godinu, Samsung je svojim telekomunikacijskim poslovanjem na godišnjoj razini postigao operativnu dobit od 20,81 milijardi kuna (4,30 bilijuna wona) na prodaju od 199,40 milijardi kuna (41.20 bilijuna wona).
Zahvaljujući snažnoj potražnji za vodećim modelima pametnih telefona, Samsung je prodao 80,7 milijuna uređaja u četvrtom kvartalu, što je povećanje od 17 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovime je broj prodanih uređaja na godišnjoj razini dosegao brojku od 280 milijuna, što je porast od 23 posto, a ujedno i bolje od sveukupnog tržišta.
Nakon što je predstavljen u lipnju, Samsungov najistaknutiji proizvod Galaxy S diljem svijeta je postigao prodaju od 10 milijuna uređaja, dok je Galaxy Tab – tablet na Android OS-u – stvori snažnu potražnju na kraju godine. Na tržištima u razvoju, Samsungov raznovrstan portfelj od pametnih telefona za široke mase do telefona sa zaslonom osjetljivim na također je zabilježio postojan rast prodaje.
Premda se zbog smanjene sezonske potražnje u prvom kvartalu 2011. godine očekuje smanjenje prodaje, Samsung na godišnjoj razini predviđa jednoznamenkasti rast prodaje, koju će potaknuti tržište pametnih telefona i tableta koje se brzo širi. Za prvu polovicu 2011 Samsung je najavio nasljednika pametnog telefona Galaxy S, koji će imati dual-core procesor i zaslon Super AMOLED Plus koji će dodatno obogatit korisničko iskustvo. Sa svojim rastućim portfeljem kompanija želi dvostruko povećati broj prodanih primjeraka u 2010. godini, odnosno doseći brojku od 60 milijuna. Na tržištu tableta, Samsung će nadopuniti svoju ponudu te uz Galaxy Tab ponuditi uređaje koji će zadovoljiti raznovrsne potrebe korisnika.
Poslovna jedinica Telecommunication Systems nastavlja osnaživati svoje vodeću poziciju na području Mobile WiMAX te istraživati nove poslovne mogućnosti na području LTE mreža, kako bi učvrstio Samsungovu poziciju pružatelja potpunih rješenja, koji nudi i infrastrukturu i uređaje.
Potražnja za LED televizorima će se povećati
Samsungova poslovna jedinica Digital Media, koja uključuje odjele Visual Display, Digital Appliances, IT Solutions te Digital Imaging, ostvarila je kvartalni prihod u iznosu 77,29 milijardi kuna (15,97 bilijuna wona), što je povećanje od 3 posto u odnosu na razdoblje od listopada do prosinca prethodne godine. Poslovna jedinica je zabilježila gubitak od 822 milijuna kuna (170 milijardi wona) unatoč poboljšanom poslovanju na području televizora i IT uređaja. Na razini cjelokupne 2010. godine, sveukupni prihodi poslovne jedinice Digital Media iznosili su 277,13 milijardi kuna (57,26 bilijuna wona), što je povećanje od 12 posto u odnosu na 2009. godinu, a operativna dobit je iznosila 2,37 milijardi kuna (49 milijardi wona).
Samsung je u četvrtom kvartalu isporučio 12,72 milijuna televizora s ravnim zaslonom, što je povećanje od 40 posto u odnosu ne prethodni kvartal i povećanje od 17 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prodaja LED TV u četvrtom kvartalu je snažno rasla, budući su potrošači u razvijenim tržištima nastavili prihvaćati ovu novu tehnologiju. Očekuje se da će potražnja za LED televizorima nastaviti rasti te da će tijekom ove godine udio LED modela u sveukupnom segmentu LCD televizora porasti na 51 posto.
Očekuje se da će tijekom 2011. godine tržišna potražnja za televizorima s ravnim zaslonom porasti za 11 posto, a taj porast će potaknuti značajno povećanje prodaje na tržištima u razvoju. Kako bi se unaprijedila profitabilnost, Samsungov cilj je povećati prodaju premium proizvoda poput LED, 3D i Smart TV. Također će na tržište ponuditi modele koji će biti prilagođeni regionalnim potrebama te cjenovno prihvatljive modele za tržišta u razvoju.
Kako bi omogućio da što veći broj potrošača uživa u pogodnostima 3D televizora, Samsung će proširiti svoju liniju 3D televizora na segment izvan premiuma, a u isto vrijeme ponuditi poboljšanu kvalitetu slike i tehnologiju 3D naočala. Samsungovi Smart televizori ove godine će postati još pametniji dodavanjem novi video opcija i opcija pretraživanja te proširenjem ponude TV aplikacija s trenutnih 400 na 1000 do kraja godine.
Prihodi od prodaje u poslovnoj jedinici Digital Appliances, potaknuti značajnim rastom prodaje na razvijenim tržištima i nekim tržištima u razvoju poput Rusije, povećani su 16 posto u odnosu na prethodnu godinu. Nastavak rasta prodaje se očekuje i u 2011. godini predstavljanje novih raznovrsnih proizvoda.