Ako vas zanima glazbena analitika, tada biste morali znati za slovenski Viberate. Slovenska je kompanija naime prva na svijetu stvorila cjelovit glazbeni alat za mjerenje aktivnosti na društvenim mrežama i platformama
Platformu koriste i festivali Glastonbury, Exit i Roskilde te timovi najvećih svjetskih zvijezda poput Davida Guette. Alat već koriste tri najveće glazbene kuće - Universal Music, Sony Music i Warner Music Group - čiji katalozi predstavljaju čak 75 posto globalne zarade u glazbenoj industriji.
Epidemija, koja još uvijek pokazuje zube, iz temelja je promijenila sliku glazbene industrije. Aktivnosti su uglavnom ograničene na internet, pri čemu je osjetno ojačana uloga društvenih mreža i online platformi bez kojih bi mnoge glazbene karijere vjerojatno bile ugašene. Čak devet od deset korisnika društvenih mreža koristi ih za otkrivanje i dijeljenje nove glazbe te povezivanje s umjetnicima. Viberate, jedna od vodećih tvrtki za analitiku glazbe, posljednjih mjeseci ubrzano je razvijala alat koji prikazuje ključne informacije s mreža TikTok, Facebook, Instagram i Twitter.
Svjetske zvijezde
Uz tri diskografske kuće, najnovije akvizicije koriste festivali Glastonbury, Exit i Roskilde te timovi najvećih svjetskih zvijezda Davida Guette, Rammsteina i The Chainsmokersa. Analitika društvenih mreža korisnicima pruža jednostavan i interaktivan uvid u lokalno i globalno glazbeno tržište. Korisnici prate iz kojih zemalja i gradova dolaze njihovi slušatelji i na koje sadržaje i trendove najviše reagiraju, a ujedno mogu učiti iz metrike drugih glazbenika.
'Jako sam ponosan na naš tim jer smo u kratkom vremenu uspjeli razviti rješenje koje nadmašuje konkurenciju, a ujedno nudi širok raspon korisnih funkcija', kaže Matej Gregorčič, suosnivač i direktor Viberatea, za ljubljanski Svet kapitala.
Širenje tima
'Upravo smo se udružili s Davidom Boyleom, vodećim analitičarem koji je u svojoj bogatoj karijeri savjetovao imena poput The Beatlesa, Snoop Doga i Pink Floyda. Surađujemo i s nekim od vodećih obrazovnih institucija u kojima rastu budući glazbeni biznismeni, kao što su Sveučilište New York, Sveučilište Hofstra, Sveučilište Miamija i Berklee. Ondje profesori i studenti koriste platformu Viberate u sklopu redovitih programa upravljanja glazbom.'
Analitika podataka jedan je od najbrže rastućih segmenata glazbene industrije danas, stoga ne čudi to da Viberate također proširuje svoj tim. Trenutno traže deset novih radnika, a sljedećih mjeseci zaposlit će još najmanje trideset ljudi.
'Da, istina je. U tim primamo nove programere, produkt menadžere, dizajnere, digitalne oglašivače i prodavače, a posebno ljubitelje glazbe. Podaci su ono što mijenja industriju, ali sve počinje s dobrim timom', zaključuje Gregorčič.