SPOJ DVA SVIJETA

Sound.log - hobi projekt za glazbu 'ispod radara'

04.02.2013 u 17:56

Bionic
Reading

Nova domaća glazbena aplikacija, koja vaše kontakte na Facebooku pretvara u jednog velikog DJ-a, razvijena je u sklopu marketinške agencije, ali mimo redovnog posla

Velik broj ljudi dijeli glazbu putem Facebooka, pa su u Brlogu došli na ideju da sami naprave aplikaciju putem koje će tu glazbu moći jednostavno i nesmetano preslušavati.

'U Brlogu uvijek svira glazba. Ona je, uz digitalne komunikacije, zajednička ljubav svih zaposlenika agencije. Svatko od nas bio je u prošlosti član nekog benda ili DJ, a i tijekom radnog vremena uvijek je netko od nas zadužen za izbor glazbe.

Izazov nam je bio napraviti aplikaciju putem koje ćemo otkriti neku novu glazbu koja nije dio naše fonoteke', kaže Mario Lončarić, programer u agenciji Brlog.

'Htjeli smo stvoriti aplikaciju koja je zabavna nama samima, pa ju ponuditi svima zainteresiranima', dodaje Tin Kadoić, kreativni direktor Brloga.

Isprobao sam web inačicu Sound.loga (postoji i varijanta za iOS). Radila je bez greške. Želite li slušati glazbu dok, recimo, radite, a monotone radijske playliste su vam se popele na vrh glave, ovo će iskustvo biti dobrodošlo osvježenje.

Na moje iznenađenje, ti nasumični miksevi su uglavnom bili prihvatljivi. Uz prilično raznovrsne i eklektične ukuse mojih kontakata na Facebooku, očekivao sam da će biti više materijala koji neću biti raspoložen slušati. Nisam nikoga blokirao, a preskakao sam tek ako bi netko počeo piliti vrlo sličnim pjesmama zaredom.

Kada, poput mene, radite s puno otvorenih tabova, nespretno je vraćati se na onaj u kojem je Sound.log. Ili otvarati zaseban prozor. Stoga bi bilo sjajno kad bi se za neku od idućih inačica razvio i widget za desktop.

Slušate li dovoljno dugo, ne samo što ćete se iznenaditi što sve slušaju ljudi koje mislite da poznajete, već i otkriti štošta što ne znate. I dobrog i lošeg.

Tri mjeseca posla

Od ideje do realizacije prošlo je nešto manje od tri mjeseca. Bio je to projekt koji se radi u 'onih' deset posto vremena, kažu dečki iz Brloga, pa su najveći troškovi bili vrijeme i trud ljudi koji su radili na njemu.

Uz Kadoića i Lončarića, sudjelovala su još trojica - Bruno Babić, Mirko Sabljić i Srđan Laterza

Aplikacija prikuplja sve glazbene video sadržaje s YouTubea koje dijele vaši prijatelji na Facebooku, pa ih reproducira bez pauza. Pretraživanje timelinea i klikanje po linkovima - pa-pa.

Svi video sadržaji učitaju se u jednu playlistu koja ima mogućnost preskakanja i lajkanja videa, blokiranja onih frendova čiji vam se glazbeni ukus ne sviđa ili blokiranja samo određene pjesme koja vam se posebno ne sviđa.

Obje su opcije potrebne i korisne, ali bilo bi još bolje kad bi našli način kako preskočiti i pojedine kontakte, a da ih se ne blokira u potpunosti. Bilo bi zgodno imati i mogućnost sastavljanja i pohranjivanja vlastite playliste, za naknadno ponovno slušanje.

Kako spojiti dva servisa?

'Budući da se radi o miksu dva servisa, jedan od izazova je bio svesti vrijeme potrebno za učitavanje na minimum', kaže Lončarić.

Problem je bio u tome što su s Facebooka uzimali sve linkove koji vode na YouTube. Kako ljudi ne dijele samo glazbu, potrebno je posebno za svaki video još poslati upit na YouTubeov API kako bi provjerili radi li se o glazbi.

'Taj dio zna potrajati i na optimizaciju toga smo uložili dosta vremena. Također smo se trudili da ne zatrpamo aplikaciju hrpom mogućnosti, kako bi ostala jednostavna, a da i dalje ima sve što želimo', objašnjava Mario.

To s provjerom uglavnom funkcionira. Kažem 'uglavnom' zato što se znalo događati da među glazbu zaluta i poneki drukčiji sadržaj. Recimo, predavanje o tome kako majmuni odbijaju nejednaku plaću

Kao Google

Sound.log je nastao u sklopu Hack.loga, interne inicijative u Brlogu, svojevrsnom kreativnom laboratoriju nastalom u svrhu promoviranja mogućnosti interaktivnih medija među Brlogovim klijentima i potencijalnim suradnicima.

Najzabavnije je, kaže Lončarić, bilo koristiti samu aplikaciju, pratiti reakcije korisnika, vidjeti što prijatelji dijele, iznenaditi se nekim ljudima i glazbom koju dijele, a koja na pretrpanom Facebooku prođe 'ispod radara'.

S obzirom na to je tek izašla iz beta faze, aplikacija ima stotinjak korisnika. U Brlogu žele nastaviti razvoj, proširiti se na druge društvene mreže i platforme i ostvariti stabilan rast korisnika. Naravno, puno toga ovisi o uspjehu samog Sound.loga.

Aplikaciji je moguće pristupiti direktno sa stranice www.soundlog.net, a za iPad je besplatno dostupna i putem App Storea.

Pogledajte video: