Budite iskreni, zabrinete li se malo kad čujete za umjetnu inteligenciju? Možda mislite na virtualne algoritme koji vas besramno špijuniraju ili ste još uvijek pod dojmom filmova kao što je Matrix. Ako ste vlasnik malog biznisa, vjerojatno biste trebali revidirati svoje mišljenje jer vas uvođenje umjetne inteligencije u poslovanje može učiniti bržim, efikasnijim i uspješnijim. Pitate se kako?
Proguglate li malo internet u potrazi za umjetnom inteligencijom, brzo ćete shvatiti da je to pojam o kojem industrija trenutačno najviše i najradije govori. Vijesti o uporabi umjetne inteligencije redovito završavaju čak i na mainstream portalima – svejedno radi li se o samovozećim automobilima, medicinskoj dijagnostici ili nečemu trećem. Bez obzira na to, mnogima se od nas sve te priče o svakidašnjoj uporabi umjetne inteligencije čine udaljenima svjetlosnim godinama.
Pa ipak, ako ste vlasnik nekog malog biznisa, krajnje je vrijeme da se bliže upoznate s ovom tehnologijom. Priča je jednostavnija i razumljivija nego što se to možda čini. Riječ je o praktičnoj tehnologiji koju je lako inkorporirati u poslovanje, a donosi neviđene prednosti u smislu poboljšanja poslovanja.
Za početak, umjetna inteligencija nije nešto novo, ma kako nam se to činilo. U uporabi je od 50-ih godina prošlog stoljeća, kad su znanstvenici otkrili koliko im, za današnje pojmove, jednostavna računala mogu pomoći u rješavanju problema. Otada se mnogo toga promijenilo, a činjenica da se radi o tehnologiji s neviđenim mogućnostima pohrane i procesuiranja gomile podataka lansirala je uporabu umjetne inteligencije na današnju razinu.
Dakle, priča nije zamršena ni upola strašna koliko se čini. Kad govorimo o umjetnoj inteligenciji, ne govorimo samo o Googleu, Amazonu ili Netflixu. Kompanije koje zapošljavaju manje od 30 ljudi mogu se, uz minimalna ulaganja, tom tehnologijom itekako okoristiti. Donosimo vam i tri primjera koji će potkrijepiti tu tvrdnju.
Svemoćna analitika
Naučite li se koristiti analitičke alate poput Google Analyticsa, neviđeno ćete olakšati posao svojim odjelima prodaje i marketinga. Jer ovim alatom dobivate precizan uvid u profile svojih korisnika. Usto dobivate detaljan uvid u njihovo ponašanje. Time stječete mogućnost da njihovo ponašanje i predvidite, odnosno da dobijete bolji uvid u to kako se vaši kupci mijenjaju te što im točno treba. Shodno tim saznanjima, možete poboljšati svoju ponudu i postati atraktivniji tržištu koje vas zanima. Drugim riječima, više ćete zaraditi.
Automatizacija procesa
Bez obzira na posao kojim se vaša kompanija bavi, vjerojatnost da postoje dosadnjikavi, nezanimljivi ili rutinski poslovi koji malo koga ispunjavaju radošću prilično je velika. Konkretnije, recimo, procesuiranje narudžbi. Automatizirate li taj proces pomoću umjetne inteligencije, svoje ćete zaposlenike poštedjeti dosadnog posla, uštedjet ćete im radno vrijeme koje mogu iskoristiti efikasnije i još ćete k tome poboljšati kvalitetu procesa.
Kognitivna interakcija
Chatboti su se, otkako su izumljeni, nevjerojatno promijenili. Vrijeme u kojem smo razgovarali s nezanimljivim, beskorisnim chatbotima koji nude samo generičke odgovore što nikamo ne vode odavna su iza nas. Zamijenili su ih pametni chatboti koje je teško zbuniti, uvijek imaju spreman pravi odgovor ili uputu te su se zato nametnuli kao nezaobilazan dio korisničke podrške. Recimo da je vaš kupac užasno nezadovoljan nekom vašom uslugom, a nije ga zadovoljila ni komunikacija s vašim chatbotom. Svaki pametni chatbot znat će prepoznati trenutak u kojem se komunikacija nalazi na rubu eskalacije te će vašeg nezadovoljnog kupca brzo povezati s nekim vašim zaposlenikom koji će u tili čas riješiti situaciju. Te su situacije, ipak, rijetke. U većini slučajeva chatboti će sami odraditi pristojan posao omogućujući time vašim zaposlenicima da se u to vrijeme bave nečim drugim.
Nema straha da će zamijeniti vaše zaposlenike
Mnogi će ljudi, osobito zaposlenici u malim poduzećima, sa strahom gledati na uvođenje umjetne inteligencije u poslovanje. Boje se, naravno, da bi ih roboti mogli zamijeniti. Tim strahovima, uvjeravamo vas, nema mjesta. Umjesto toga, na umjetnu inteligenciju treba gledati kao na alat koji će biti koristan svakom zaposleniku utoliko što će ga rasteretiti dijela posla i omogućiti mu da svoj fokus pomakne na neke druge stvari.
Kome je, dakle, onda ta tehnologija namijenjena? Svima onima koji žele umanjiti vrijeme potrebno da se usluži svakog kupca pojedinačno, kompanijama koje žele priuštiti bolje korisničko iskustvo svojim kupcima te kompanijama koje pripremaju neki novi proizvod, ali ne znaju najbolji način da ga lansiraju na tržište. Bez obzira na problem koji vam je zadavao najviše briga, umjetna inteligencija pomoći će vam da iznađete bolje rješenje.
Informirajte se na vrijeme, naučite kako inkorporirati nove tehnologije u svoje poslovanje. Brojke im idu u korist, poslovanja malih kompanija nakon uvođenja novih tehnologija u pravilu rastu. Ne uskočite li u taj vlak na vrijeme, moglo bi se dogoditi da vas ono pregazi. Ne zato što će vas zamijeniti roboti, već zbog toga što se niste pravovremeno prilagodili zahtjevima tržišta.