TEHNO SAVJETI

Što napraviti ako izgubite telefon ili vam ga ukradu?

26.01.2025 u 13:48

Bionic
Reading

Gubitak ili krađa telefona uvijek su stresni događaji. Na sreću, postoje učinkoviti načini na koje ćete potencijalnu štetu svesti na minimum

U današnjem digitalnom dobu, mobilni telefon je postao neizostavan alat. Koristimo ga za komunikaciju, rad, zabavu, upravljanje financijama i mnoge druge svakodnevne aktivnosti. Stoga, njegov gubitak ili krađa može predstavljati značajan problem, kako za emocije, tako i za novčanik. Nažalost, osim gubitka vrijednog uređaja, postoji i realna opasnost od zloupotrebe osobnih podataka koji su na njemu često pohranjeni, ističe Gizmodo.

Reagirajte brzo

Da bismo minimizirali štetu u slučaju gubitka ili krađe telefona, važno je brzo i odlučno reagirati. Prvi i najvažniji korak je daljinsko zaključavanje uređaja. Bez obzira na operativni sustav (iOS ili Android), većina modernih telefona omogućuje daljinsko zaključavanje putem posebnih aplikacija ili web sučelja.

Daljinsko zaključavanje onemogućava neovlašten pristup uređaju i podacima. Osim zaključavanja, mnoge usluge omogućuju i lociranje uređaja na karti, što može biti korisno ako tražite gdje je uređaj završio. U slučajevima kada se oporavak uređaja čini malo vjerojatnim, preporučuje se daljinsko brisanje podataka kako bi se spriječio pristup osjetljivim informacijama poput kontakata, fotografija, poruka, bankovnih podataka i drugih privatnih podataka.

Pripazite na račune

Nakon zaključavanja uređaja, važno je resetirati prijave na račune koji su bili povezani s izgubljenim ili ukradenim telefonom. To uključuje promjenu lozinki za najvažnije aplikacije poput društvenih mreža (Facebook, Instagram, Twitter), e-pošte, bankovnih aplikacija, aplikacija za online kupovinu i drugih servisa.

Dvostupanjska provjera autentičnosti je još jedna važna sigurnosna mjera koju treba aktivirati na svim računima gdje je to dostupno. Ova funkcija zahtijeva dodatnu potvrdu identiteta, obično putem SMS-a ili aplikacije za autentifikaciju, što značajno povećava sigurnost računa.

Ako je moguće, treba se odjaviti s računa pomoću drugih uređaja. Većina platformi omogućuje pregled uređaja na kojima je korisnik prijavljen i pruža opciju za odjavu sa svih uređaja osim trenutno korištenog.

Osim tehničkih mjera, važno je kontaktirati operatera mobilne mreže kako bi se blokirala SIM kartica. Blokirana SIM kartica onemogućava neovlašteno korištenje telefonskog broja, što sprječava potencijalne zlouporabe poput obavljanja poziva, slanja SMS poruka i korištenja mobilnih podataka.

Obavjestite banku i obitelj

Također je preporučljivo obavijestiti banku o gubitku ili krađi telefona. Banke mogu poduzeti dodatne sigurnosne mjere, poput privremene blokade bankovnih kartica povezanih s telefonskim brojem ili zamjene SIM kartice za mobilno bankarstvo.

Na kraju, važno je obavijestiti prijatelje i obitelj o incidentu kako bi bili oprezni na potencijalne prijevare. To uključuje lažne poruke ili pozive koji se predstavljaju kao da dolaze od vas, a često sadrže zlonamjerne poveznice ili zahtjeve za hitnom financijskom pomoći.