ZNAMO ODGOVOR

Što rade uspješne crowdfunding kampanje?

12.10.2015 u 14:11

Bionic
Reading

Želite li crowdfundingom financirati svoj projekt, proizvod ili uslugu, pogledajte rezultate istraživanja sto tisuća kampanja na platformi Indieggo

1) Najbolje ide 30-dnevnim kampanjama

Postavljanje razumnih i realističnih rokova trajanja kampanje ključni su za njen uspjeh. Trebate dati sebi i zajednici koja vas prati dovoljno vremena. Gotovo svaka treća uspješna kampanja (30,5 posto) traajala je između 30 i 39 dana.

Bitno je postupno uhvatiti zalet, zadržati momentum i pozornost ciljane publike. Ako 30 dana nije dovoljno, možete kampanju produljiti na 60, s time da je to više kao kad imate dvije kampanje trajanja 30 dana nego kao jednu od 60, pa kampanju treba tome prilagoditi.


2) Osvježavajte stranicu kampanje redovno

Mislite kako ste posao završili time što ste objavili stranicu s opisom proizvoda ili usluge za koje tražite podršku, perkovima, podacima o tvrtci i timu...? Krivo.

One koji vas podržavaju ili to tek trebaju učiniti trebate obavještavati o napretku kampanje - recimo, kad dosegnete trećinu ciljanog iznosa, neki veći medij poprati vašu kampanju, dodate nove perkove... Te će obavijesti svima koji su dali novac za vaš projekt stići e-mailom, pa im se tako možete izravno obratiti nakon pokretanja kampanje. U prosjeku, uspješne kampanje objave bar četiri nove obavijesti.

3) Stisnite na početku i na kraju

Gotovo pola kampanja (42 posto) prikupilo je najviše sredstava tijekom prva i zadnja tri dana. Među njima je i Hrvoje Prpić, koji je nedavno opisao kako je na pola kampanje za Trillenium mislio kako neće uspjeti, ali je svejedno nastavio, da bi u finišu i premašio traženi iznos. Stoga računajte na to kako će pred kraj trebati potegnuti.

4) Dodajte nove pogodnosti nakon pokretanja kampanje

Perkovi su odličan poticaj za davanje doprinosa kampanji. Možete ih ponuditi bezbroj različitih. Na koliko god ih se odlučili, svakako ih nemojte odmah sve ponuditi već neke dodajte naknadno. Uspješne kampanje ponude 12 novih dok još traju, slušajući pritom što zajednica želi.


5) Radite u timu

Nađite ekipu i podijelite posao jer se isplati. Kampanje iza kojih stoje timovi podižu tri puta više novca od onih iza kojih stoje pojedinci.

6) Predstavite se video zapisom

Opet, isplati se - kampanje koje imaju prezentacijski video skupile su četiri puta više novca od onih koje ga nisu imale. Video vam daje priliku prikazati proizvod ili uslugu, kao i tim koji na njima radi, u najboljem svjetlu. Uploadate li video izravno u Facebook, moći će dosegnuti više ljudi organski i podići svijest o vašoj kampanji.

7) Ostvarite maksimalni globalni doseg

Dok planirate marketinšku strategiju, uzmite u obzir različite vremenske zone i razmislite kako ciljati ljude koji bi mogli biti zainteresirani za ono što nudite. U promatranih sto tisuća kampanja najviše je novca pristiglo iz Sjedinjenih Država, Kanade, Velike Britanije, Australije i Njemačke.

Pogledajte infografiku:

Više:Indiegogo