Trebalo nam je biti jasno kako stvari stoje kad se otkrilo da veličine poput Billa Gatesa i Stevea Jobsa rijetko dozvoljavaju svojoj djeci igranje s proizvodima čijem su nastanku kumovali
Intervjui s Billom Gatesom, Steveom Jobsom i drugim istaknutim pripadnicima tehnološkog svijeta otkrivaju kako su roditelji u Silicijskoj dolini strogi kad su djeca i tehnologija u pitanju.
Psiholozi ubrzano stječu spoznaje i znanja o tome kako opasni pametni telefoni mogu biti za mozgove tinejdžera. Istraživanja su pokazala rizik od depresije kod učenika osmog razreda raste za 27 posto ukoliko često koriste društvene medije.
Djeca koja svoje smartfone koriste bar tri sata dnevno značajno su sklonija pomisliti na samoubojstvo. Stopa samoubojstava tinejdžera u Sjedinjenim Državama zasjenila je stopu ubojstava, pri čemu su pametni telefoni imenovani glavnim krivcima.
Rizici korištenja smartfona jasni su otprilike već deset godina, tvrde učitelji Joe Clement i Matt Miles, koautori nedavno objavljene knjige Screen Schooled: Two Veteran Teachers Expose How Technology Overuse is Making Our Kids Dumber.
Trebalo nam je biti jasno kako stvari stoje kad se otkrilo da veličine poput Billa Gatesa i Stevea Jobsa rijetko dozvoljavaju svojoj djeci igranje s proizvodima čijem su nastanku kumovali, kažu njih dvojica.
Što to ti bogati tehno-direktori znaju o vlastitim proizvodima, a njihovi potrošači ne znaju? Clement i Miles uvjereni su kako odgovor na to pitanje glasi: moć stvaranja ovisnosti o digitalnoj tehnologiji.
Gates, suosnivač i bivši glavni izvršni direktor Microsofta, svojoj je kćeri ograničio koliko vremena smije provesti za računalom nakon što je počela razvijati znakove nezdrave povezanosti s video igrom. Djeci nije dozvolio korištenje mobitela dok nisu napunili 14 godina. Danas je prosječna dob u kojoj djeca u SAD-u dobivaju prvi mobitel deset godina.
Jobs, pokojni suosnivač i šef Applea, otkrio je New York Timesu kako je djeci zabranio korištenje tada friško predstavljenog iPada te kako djeci ograničavaju koliko će tehnologije koristiti kod kuće.
'Meke' vještine umjesto kodiranja
Clement i Miles u svojoj knjizi tvrde kako su bogati roditelji iz Silicijske doline, čini se, od običnog puka u većoj mjeri svjesni koliko pametni telefoni, tablet i stolna računala mogu izazvati ovisnost. I to usprkos tome što ti roditelji često žive od stvaranja i investiranja u tu istu tehnologiju.
'Zanimljivo je kako se u modernim javnim školama od djece traži korištenje elektroničkih uređaja poput iPada, a upravo bi djeca Stevea Jobsa bila među onima koja to ne bi činila', naveli su.
Jobsova djeca završila su školovanje pa je nemoguće znati kako bi on reagirao na obrazovnu tehnologiju. Clement i Miles sugeriraju kako bi Jobsova djeca, kad bi pohađala prosječnu američku školu danas, koristila daleko više tehnologije nego što su to činila kod kuće u vrijeme dok su odrastala.
S druge strane, nekoliko specijaliziranih škola u Silicijskoj dolini, poput primjerice waldorfske, i dalje koristi nisku razinu tehnologije. Drže se krede i ploče, a umjesto kodiranja djecu podučavaju 'meke' vještine poput suradnje i poštovanja, kao i kako biti kreativan.
Gates nije posve protiv korištenja tehnologije u obrazovanju. Živo se zanima za personalizirano obrazovanje, pristup koji koristi elektroničke uređaje za prilagodbu nastavne građe svakom pojedinom učeniku, a u kojem učitelji i nastavnici imaju više ulogu mentora i voditelja, piše Business Insider.