Finska tvrtka Wolt u četvrtak je i službeno pokrenula poslovanje u Zagrebu i korisnicima nudi potpuno novo iskustvo naručivanja hrane putem interneta ili pametnog telefona
Dostava hrane više nikad neće biti ista. Hrvatska je postala trinaesta zemlja, a Zagreb 38. grad na Woltu, servisu za brzu dostavu hrane. Za početak, na popisu se našlo 35 restorana i slastičarnica među kojima su Umami, Cookie Factory, Bikers Food Bar, Pani, Curry Bowl pa i lanac Pivnica Medvedgrad.
Svu hranu dostavljaju partneri dostavljači u posebnim grijanim torbama, a kako kažu, Wolt se ističe i iznimno brzom i kvalitetnom korisničkom podrškom koja uživo odgovara na upite tijekom i nakon dolaska hrane.
'Zagreb ima nevjerojatan izbor kvalitetnih restorana koji korisnicima nude najviši standard usluge. Mi u Woltu želimo pružiti istu razinu usluge prilikom dostave kao i restoran s pet zvjezdica, ali uz dodatnu vrijednost uživanja u hrani bilo gdje - neovisno sjedi li korisnik u uredu ili kod kuće na kauču. Spajanje odlične hrane uz izvrsnu uslugu, dvije su značajke koje čine Wolt najboljom uslugom na tržištu. Mi se zalažemo za stvaranje još više izbora kroz najbolje iskustvo za krajnjeg korisnika', kaže Matko Katanec, generalni direktor za Adria regiju.
Naručivanje preko interneta ili pametnog telefona
Wolt se može koristiti putem internet preglednika ili putem pametnog telefona na iOS i Android platformama. Registracija je jednostavna: novi korisnik može se prijaviti putem Facebooka ili emaila te nakon unosa kreditne kartice može birati više od stotinu jela iz restorana diljem grada. Wolt trenutno prihvaća sve kreditne kartice i Visa debitnu karticu. Želite li i vi isprobati uslugu, nakon instalacije aplikacije u polje za unos promotivnog koda upišite IDEMONAWOLT i dobit ćete 30 kuna popusta na prvu narudžbu. Minimalna narudžba je 60 kuna.
Postupak registracije traje svega nekoliko minuta, a nakon narudžbe se proces pripreme hrane i isporuke može pratiti u stvarnom vremenu. Naime, aplikacija prikazuje točno vrijeme dolaska dostavljača i njegovu lokaciju na karti prije i nakon što preuzme narudžbu iz restorana.
Do obroka u tri poteza po ekranu
'Želimo osigurati potpuno prilagođeno iskustvo naručivanja hrane našim korisnicima i restoranima s kojima surađujemo. Korisnici imaju punu potporu našeg tima iz korisničke podrške koji na upite odgovaraju u manje od 30 sekundi. Uz to, nudimo dostavu hrane i pića iz najboljih restorana u gradu i to u svega tri poteza po ekranu pametnog telefona. Dakle, korisnicima štedimo vrijeme', objašnjava Katanec. Također, cijenom dostave stimulirat će kupce da hranu naručuju iz bližih restorana, što ubrzava dostavu i smanjuje cijenu isporuke naručene hrane.
Katanec otkriva još jedan poslovni potez: 'Svim restoranima tijekom ove faze osigurali smo puni marketinški paket vrijedan oko 12.000 kuna, koji uključuje postavljanje marketinga na vlastitim društvenim mrežama, korištenje usluge profesionalnog fotografa i posebne popuste na prve narudžbe.'
Najbolje ocijenjena aplikacija na Google Play Storeu
Vrijednost tržišta dostave hrane procjenjuje se na 13 milijardi dolara, uz godišnju stopu rasta 13,5 posto. Ukupna vrijednost tržišta, navode stručnjaci, mogla bi do 2022. iznositi čak 24 milijarde dolara.
TEHNO PREGLED
Sedam samuraja među smartfonima koji su obilježili 2018.
Wolt je jedna od najbrže rastućih online platformi za naručivanje i dostavu hrane koju koristi više od milijun korisnika diljem Europe. Ova tvrtka sa sjedištem u Helsinkiju posluje od 2015., a njena aplikacija ubrzo je postala najbolje ocijenjenom platformom u području dostave hrane na Google Play Storeu. Apple ih je pak nagradio za najbolji dizajn aplikacije.
Sve narudžbe isključivo su bezgotovinske, a korisnici mogu birati između 2500 restorana u 13 zemalja, od Gruzije, Danske, Estonije, Izraela, Latvije, Litve, Norveške, Mađarske, Poljske, Švedske, Češke, Finske do Hrvatske. Tvrtka ima više od 300 zaposlenih.
Začetnici novog trenda
Zagreb je prvi grad u Hrvatskoj u koji je došao Wolt. Trenutno se njegova usluga može koristiti na širem području središta grada, do četiri kilometra od restorana iz kojeg se naručuje hrana. Zasad još nije provjereno no šuška se da bi se ova usluga do ljeta mogla proširiti i po mjestima uz jadransku obalu. Wolt nije prvi servis za dostavu hrane, ali je zasigurno začetnik novog trenda u kojem preuzima sve, od prodaje hrane, preko kompletne logistike, naplate, dostave, korisničke podrške pa i eventualnog povrata novca.
Iza tvrtke stoje sposobni ljudi. Matko Katanec bio je direktor za automatizaciju procesa u Hrvatskom Telekomu i McKinseyu te je u obje kompanije bio nagrađivan za svoj rad. Bio je i suosnivač biotehnološkog startupa s dvogodišnjim rastom prihoda od 239 posto. U Wolt je došao i suosnivač Foodexa Jan Filipec. Marketing pak vodi Matija Mesić, bivši voditelj komunikacija Ubera u Hrvatskoj.
Gužva na tržištu dostave hrane
Dostava hrane sve više podsjeća na situaciju u taksi službi. Kolač se dijeli na sve više dijelova i u tom poslu zasad nitko ne gubi. Za to se tržište sve više zanimaju i stranci. Uspješnu kompaniju Pauza.hr prvo je kupio singapurski startup Foodpanda, da bi ih preuzeo njemački Delivery Hero. Uber bi napokon sljedeće godine mogao pokrenuti svoju dostavljačku službu Uber Eats, a svoj dolazak najavio je i Glovo.