Prije malo više od tri godine Matija Nakić, Zrinko Dolić, Luka Mijatović i Matej Trbara pokrenuli su startup Farseer te razvili istoimeno cloud rješenje za financijsko modeliranje, planiranje i analitiku za tvrtke. Danas bilježe rekordne rezultate, rast broja korisnika i nove verzije svog rješenja. A ne staju ni s projektima – inicirali su, naime, pokretanje Finance Weekenda, konferencije koja će se održati u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju u rujnu. Okupit će financijske lidere i raspravljati o temama poput upravljanja rizicima, tehnoloških promjena te spajanja i akvizicija. Što nas sve čeka u Rovinju, otkrila nam je izvršna direktorica Farseera Matija Nakić
Što možemo očekivati na Finance Weekendu u sklopu Weekend Media Festivala te koje će teme biti u fokusu?
Finance Weekend u sklopu Weekend Media Festivala jedinstvena je prilika za okupljanje financijskih lidera kako bi razmijenili iskustva o najnovijim trendovima koji oblikuju našu industriju. Fokusirat ćemo se na ključna područja koja danas određuju smjer financijskog sektora.
Jedno od glavnih područja bit će upravljanje rizicima u 21. stoljeću te ćemo razgovarati o tome kako se nositi s izazovima u sve složenijem poslovnom okruženju. Zatim ćemo se osvrnuti na tehnološke aspekte financija, istražujući kako moderna tehnologija mijenja našu svakodnevicu te koje alate moderni CFO-i trebaju koristiti za učinkovito poslovanje.
Posebno sam uzbuđena zbog rasprave o strateškom upravljanju spajanjima i akvizicijama jer ćemo dubinski analizirati ulogu CFO-a u ovim ključnim poslovnim procesima. Završit ćemo pogledom u budućnost, raspravljajući o tome kako će izgledati financijski sektor u sljedećem desetljeću.
Zašto je važno razgovarati o ovim temama? Jer se svijet financija dramatično mijenja. Digitalna transformacija, održivost, globalni rizici - sve to preoblikuje našu industriju. CFO-i i financijski lideri moraju biti spremni ne samo pratiti te promjene, već ih i predvoditi.
Posjetitelji mogu očekivati inspirativne govore, dinamične panel rasprave i, što je najvažnije, priliku za umrežavanje s kolegama iz industrije. Ovo nije samo konferencija - ovo je platforma za oblikovanje budućnosti financija.
Kakav je odaziv i tko će biti sudionici Finance Weekenda?
Mogu reći da smo izuzetno zadovoljni odazivom i interesom za Finance Weekend. Uspjeli smo okupiti impresivnu listu govornika iz različitih sektora financijske industrije.
Među potvrđenim govornicima su Matija Kovačević, CFO HT-a, i Zoran Stanković, CFO Atlantic grupe - dva iskusna lidera koja će podijeliti svoje uvide o upravljanju financijama u velikim korporacijama. Posebno smo ponosni na to što će nam se pridružiti i Boris Vujčić, guverner HNB-a, čije će iskustvo u monetarnoj politici sigurno obogatiti naše diskusije.
Tu su i Branimir Bricelj, CFO Vindije, te Ivana Krajinović, partnerica u EY Hrvatska - oni će donijeti perspektive iz različitih sektora. Iz međunarodnog okruženja imat ćemo priliku čuti Natašu Vuca, direktoricu za FP&A i kontroling iz MaxBeta, i profesora Waltera Farkasa sa Sveučilišta u Zürichu.
Verica Teofilović, CFO MK grupe, i Vedrana Jelušić Kasić, članica Upravnog odbora PBZ-a, upotpunit će naš panel vrijednim iskustvima iz bankarskog sektora i velikih poslovnih sustava.
Interes za događaj je premašio naša očekivanja, što pokazuje da postoji stvarna potreba za ovakvom platformom u financijskoj zajednici. Vidimo da su CFO-i i financijski lideri željni prilika za razmjenu znanja i iskustava, posebno u ovim izazovnim vremenima. Pozivam sve zainteresirane da nam se pridruže i budu dio ove uzbudljive inicijative.
Kako to da ste se odlučili pokrenuti konferenciju za financijske direktorice i voditelje?
Kontinuirano okupljamo financijaše u regiji na svojim događanjima i shvatili smo da postoji potreba za razmjenom iskustava i druženjem. Već dulje vrijeme razmišljamo o konferenciji za lidere u korporativnim financijama. Ekipa iz Weekend Media Festivala ukazala se kao idealan partner. Dugoročni cilj nam je da Finance Weekend postane međunarodno relevantna konferencija.
Kako ocjenjujete razvoj tech sektora u Hrvatskoj u proteklih nekoliko godina, investicijsku klimu, ali i krizu koja je pogodila IT sektor?
U zadnjih nekoliko godina sve je više investicijskih aktivnosti. Kako kod startupa, tako i kod zrelijih kompanija. Pokrivamo temu M&A, tj. strateško spajanje i akvizicije. Nju su CFO-ovi istaknuli kao izrazito važnu, a mi slušamo svoju publiku.
Razvoj tech sektora u Hrvatskoj je solidan. Investicijska klima je nešto bolja nego prije nekoliko godina, ali i dalje smo u povojima u odnosu na razvijenija društva.
Na čemu trenutno Farseer radi? Koje biste projekte istaknuli unatrag godinu dana?
Najbitnija stvar na kojoj radi R&D tim je razvoj nove verzije in-memory baze. Ali živahno je na svim frontama. Podižemo inbound marketing i upravo smo jučer lansirali novi web. Organiziramo evente, educiramo partnere iz drugih zemalja, implementiramo enterprise projekte… Nije nam dosadno.
Trenutno nas je 30, a zadnjih mjeseci pridružilo nam se sedmero novih zaposlenika. Uvijek je zahtjevno naći dobre ljude, ali mi smo našli dobre ljude. Najbolje ljude. Shvatili smo da su stav i karakter puno bitniji od CV-ja, pogotovo za mlađe. Farseerova ekipa puno radi, međusobno se podržava i nikad ne odustaje.
Ako pogledam proizvod unatrag godinu dana, napravili smo čudo. Tehnološka smo kompanija i moramo razvijati inovativnu tehnologiju. Velik uspjeh je biti u ringu s velikim globalnim rješenjima koja imaju beskrajno više novca i ostalih resursa. U proteklih godinu dana opet smo uvršteni među najbolja globalna rješenja za planiranje treće generacije. 'Third gen FP&A guide' donio nam je interes međunarodnih klijenata, ali i ozbiljnu ponudu za akviziciju.
Naši klijenti su srednje velike i velike tvrtke koje imaju izazove u planiranju i izvještavanju. Trenutno smo fokusirani na regiju CEE (Central East Europe). Imamo preko 50 klijenata.
Kakva je onda bila 2023. za Farseer, a na što se fokusirate u ovoj godini? Gdje se vidite u sljedećih pet godina?
Prošla godina bila je stvarno dobra. Rasli smo preko 120 posto s prihodima i jako unaprijedili proizvod. Očekujemo snažan finiš godine i opet troznamenkasti postotni rast. Cilj nam je za šest do devet mjeseci pustiti u produkciju novu verziju in-memory baze Rama. Farseer već ima sjajne performanse, ali s novom generacijom tehnologije bit će puno više knock-outa u ringu s konkurencijom.
Za pet godina planiramo biti u Gartnerovu kvadrantu kao jedno od dominantnih rješenja za integrirano planiranje i izvještavanje. Imamo partnere u Belgiji, Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Srbiji i Ukrajini. U sljedećih šest mjeseci bit ćemo fokusirani na CEE kako bismo pomogli partnerima da razviju biznis.
S kakvim ste se izazovima suočili u 2024. godini? Kako na njih odgovarate?
Najveći izazov je to što su velike kompanije usporile s investicijama. Ganjamo rast i nama se žuri, ali našim klijentima uglavnom ne. I to je realnost s kojom se moramo nositi. Opreznija i sporija nabavka softvera donosi duže prodajne cikluse, ali nama daje i konkurentsku prednost. Klijenti danas očekuju više za svoj novac, kako kroz proces nabavke, tako i tijekom ili nakon implementacije. Jednostavno idemo above and beyond. Takav stav nećete dobiti od velikog globalnog vendora.