Proučavanje rezultata testova prije kupovine automobila veoma je pametna ideja, no većina ovih informacija sazdana je od stavova koje su autori stekli tijekom nedovoljno dugačkog perioda druženja s vozilom
Tako smo se primjerice naslušali hvalospjeva na račun Teslinog Modela S od onih koji su se za upravljačem električnog automobila našli na tek nekoliko dana. Mogao se steći dojam da je jedino na što valja paziti kod ovog automobila - nivo energije u baterijama.
Američki Edmunds pak baca svjetlo na sasvim drugu priču. Oni su svoj Model S kupili među prvima te za verziju s baterijom kapaciteta 85 kWh platili 105.000 američkih dolara. Premda novinari hvale brzinu, udobnost i tehnološku sofisticiranost automobila, teško ga mogu preporučiti krajnjem kupcu.
Zašto?
Zato što su se u 17 mjeseci korištenja susreli s čak 28 intervencija, od kojih neke nisu bile nimalo bezazlene. Naime čak tri puta trebalo je mijenjati pogonski sklop, jednom bateriju, veliki displej osjetljiv na dodir morali su devet puta resetirati i jednom zamijeniti, a Model S ih je također jednom ostavio da uz cestu čekaju pomoć.
U Edmundsu napominju kako je njihov automobil bio jedan od najranijih proizvodnih modela te je većina ovih problema ispeglana u međuvremenu, a i svi su servisi obavljeni pod garancijom ili servisnom akcijom te ni za što nisu morali platiti, no svim argumentima unatoč, teško je ne ostati osupnut popisom problema ni u dvije godine korištenja
U obranu Tesle možemo reći da imaju izuzetno pozitivan odnos prema kupcima te promptno reagiraju i uklanjaju sve manjkavosti vozila. Ipak, Edmundosv maraton-test služi kao nepobitan dokaz da pioniri u prihvaćanju određene tehnologije često prođu najgore, pa je ponekad najbolji savjet - pričekati da se dovoljno razvije.