Tesla je snizila cijene svojih automobila Model Y u nekoliko zemalja u Europi, tjedan dana nakon što su iz tvrtke najavili da će isto učiniti za Model 3 i Model Y u Kini
Tvrtka je snizila cijene svojih automobila u Njemačkoj, Francuskoj, Norveškoj i Nizozemskoj, prema podacima s web stranica tvrtke na svakom od tih tržišta.
U Njemačkoj se model Model Y sa stražnjim pogonom sada prodaje za 42.990 eura, što predstavlja popust od otprilike 4,2 posto na prethodnu maloprodajnu vrijednost automobila. Model Y Long Range sada košta 49.990 eura, što je niže za 8,1 posto u odnosu na prethodnu cijenu, dok se model Y sa stražnjim pogonom prodaje za 42.990 eura, što je pad od 4,2 posto.
U Francuskoj je Tesla snizila cijene svojih automobila Model Y za čak 6,7 posto, a u Nizozemskoj Tesla za 7,7 posto. U Norveškoj je tvrtka snizila cijene između 5,6 i 7,1 posto. Dionice Tesle bile su 1,6 posto niže u predtržišnom trgovanju u SAD-u, piše CNBC.
Sniženja dolaze nakon što je Tesla najavio smanjenje cijena svojih automobila Model 3 i Model Y u Kini. Tvrtka je agresivno snizila cijene svojih automobila u Kini tijekom proteklih godinu dana, potkopavajući lokalne konkurente BYD .
Tesla je smanjila cijene Modela 3 za šest posto u usporedbi s prosincem prošle godine, također snizivši cijene Modela Y za 11 posto, prema podacima JL Warren Capitala.
Model Y postao je najprodavaniji automobil u Danskoj, Finskoj, Islandu, Nizozemskoj, Norveškoj, Švedskoj i Švicarskoj. Titulom najprodavanijeg električnog vozila okrunio se u Hrvatskoj, Austriji, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Grčkoj, Italiji, Mađarskoj, Islandu, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj i Švicarskoj.
Na Tesline njemačke operacije utjecali su poremećaji u Crvenom moru nakon što je skupina Huti koju podržava Iran pokrenula napade na brodove koji su prolazili ključnom rutom, uzrokujući kaos u globalnoj trgovini.
Kao rezultat previranja na Bliskom istoku, Tesla je prošlog tjedna rekla da će obustaviti većinu proizvodnje automobila u svojoj tvornici Berlin-Brandenburg, navodeći kao razlog nedostatak komponenti zbog promjena u transportnim rutama.
Konkurencija na tržištu električnih vozila zahuktala se tijekom prošle godine, a Tesla se suočava s nizom konkurentskih proizvođača automobila. BYD, kineski proizvođač automobila iza kojeg stoji legendarni investitor Warren Buffet, zbacio je Teslu s trona najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila u 2023.
Volkswagen je uzurpirao Teslu kao 'kralja električnih vozila' u Njemačkoj, nadmašivši američkog proizvođača automobila prošle godine s tržišnim udjelom od 13,5 posto, u usporedbi s Teslinih 12,1 posto, prema podacima njemačkog saveznog tijela za motorna vozila KBA.