Nekada su smioni avanturisti i istraživači novac za svoje pothvate tražili od okrunjenih glava i bogatih mecena. Danas će, čini se, do sredstava moći doći bilo tko od nas, zahvaljujući internetu i crowdfundingu
Isplanirajte nesvakidašnje putovanje, financirajte ga tako što ćete prikupiti novac od ljudi koje ste nadahnuli, prijatelja i sponzora. Tako se, otprilike, reklamira Trevolta, mogući novi izdanak sve razgranatijeg stabla zvanog platforme za crowdfounding
Pojedinosti o tome kako bi trebala funkcionirati zasad ima malo. Kao na Kickstarteru i sličnim platformama, ponudit ćete svoje putovanje kao projekt, a ostali korisnici i sponzori donacijama će pomoći pri njegovom ostvarenju.
U Trevolti sugeriraju kako bi dobro mogla proći nesvakidašnja, smiona, avanturistička putovanja, projekti koji će nadahnuti ljude i udahnuti smisao nečemu, kao i putovanja u svrhu istraživanja, obrazovanja i tome slično. Naš bi prijedlog bio - putovanje u svemir.
Putovanje ćete morati dokumentirati postovima, fotografijama i video-zapisima na Trevoltinom blogu. Ljudi koji će vas financirati moći će zatražiti da nešto obavite tijekom putovanja, poput primjerice fotografiranja na svakom glavnom trgu svakog glavnog grada u kojem ste bili. Hoćete li to napraviti ili ne, bit će prepušteno vama.
Za pretpostaviti je da će se očekivati i promocija korporativnih sponzora koji će financirati vaš pothvat. Nije izričito naznačeno, ali projekt ostavlja dojam da će funkcionirati kao marketinški alat za već postojeće sponzore.
Sajt još nije pokrenut - zatvorena beta navodno bi trebala biti puštena u pogon uskoro - no čini se kako će zamisao pasti na plodno tlo. Stranica projekta na Facebooku prikupila je od pokretanja (krajem rujna ove godine) više od 30 tisuća lajkova.
Može li biti i ostvarena? Nije nezamislivo. Matt Harding je prije sedam godina svojim smiješnim plesom diljem svijeta, objavljenim na YouTubeu, svojedobno privukao korporativnog sponzora i dovoljno financija za nastavak putovanja. Zadnji je video objavio prošle godine
Postoji niz tvrtki koje su sklone svoje brendove vezati uz putovanja i avanturizam, a kojima bi takva platforma dobro poslužila za filtriranje najzanimljivijih projekata.
Iza Trevolte, barem nominalno, stoji mladi tim koji - sudi li se po njihovim profilima na Linkedinu - djeluje uglavnom u Južnoafričkoj Republici.
Mark Karimov i Donovan Solms, navedeni kao izvršni direktor i šef tehnike - imaju zajedno bar još jedan projekt online: Cirqls.com, sajt za kupovinu online uz pomoć prijatelja.
Podvala, marketinški trik ili prava stvar? Vidjet ćemo.