Twitter je u proteklom tromjesečju ostvario snažan rast dobiti i prihoda no cijena dionice te društvene mreže strmoglavila se, što zbog pada broja korisnika, što zbog najave uprave da će porasti troškovi poslovanja.
Dobit Twittera iznosila je u četvrtom lanjskom tromjesečju 255 milijuna dolara, dok je godinu dana prije iznosila 91 milijun dolara, stoji u poslovnom izvješću kompanije, objavljenom jučer. Prihodi su istodobno porasli za 24 posto, na 909 milijuna dolara, što se zahvaljuje snažnom rastu prihoda od oglašavanja.
Devet milijuna korisnika manje
No, broj korisnika Twittera, aktivnih na mjesečnoj razini, pao je na 321 milijun, što je devet milijuna manje u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, a pet milijuna manje u odnosu na prethodno tromjesečje.
Twitter je priopćio kako će prestati koristiti metriku temeljenu na mjesečnoj aktivnosti korisnika, a umjesto toga objavljivati 'monetizirajuće' podatke o korisnicima aktivnim na dnevnoj bazi u SAD-u i svijetu.
Koristeći tu mjeru, Twitter poručuje da ima bazu od 126 milijuna korisnika u svijetu, što je devet posto više u odnosu na godinu ranije.
'Prošla godina je dokaz da naša dugoročna strategija funkcionira. Naši napori donijeli su važne rezultate, a nove značajke proizvoda prihvaćene su među korisnicima Twittera. U ovu godinu ulazimo sa samopouzdanjem da ćemo nastaviti pružati snažne rezultate fokusirajući se na zdravlje Twittera i više komunikacijskih usluga', poručio je izvršni direktor Jack Dorsey.
Troškovi poslovanja mogli bi porasti do 20 posto
Unatoč rastu prihoda i dobiti, cijena dionice Twittera pala je u četvrtak na Wall Streetu gotovo deset posto jer poslovodstvo procjenjuje da će prihodi kompanije u tekućem tromjesečju iznositi između 715 i 775 milijuna dolara, manje nego što su u anketi Reutersa očekivali analitičari.
Uz to, poslovodstvo Twittera upozorilo je da bi troškovi kompanije u ovoj godini mogli porasti i za 20 posto.
Troškovi poslovanja rastu jer su društvene mreže u posljednje vrijeme pod pritiskom da povećaju sigurnost korisničkih podataka i bolje prate sadržaje koje korisnici stavljaju na mrežu.
Problemi s lažnim korisnicima
'Ukupan broj korisnika Twittera je pao no već neko vrijeme znamo da ta mreža ima problema s lažnim korisnicima i poslovodstvo rješava taj problem. Veći je problem rast operativnih troškova jer to vodi smanjenju marži i dobiti Twittera', kaže Clement Thibault, analitičar u tvrtki Investing.com.
Twitter, koji korisnicima omogućuje slanje poruka do maksimalno 280 znakova, među najpoznatijim je društvenim mrežama u svijetu. Iako ga koriste ga političari, aktivisti i mnoge poznate zvijezde, kompanija ne uspijeva rasti tako brzo kao Facebook, najveća društvena mreža u svijetu s više od 2,3 milijarde korisnika.