GFK HRVATSKA

U Hrvatskoj internet koristi 53 posto stanovnika

18.08.2010 u 11:57

Bionic
Reading

U Hrvatskoj 53 posto stanovnika starijih od 15 godina ili njih oko 1,85 milijuna koristi internet, pokazuju rezultati istraživanja agencije GfK Hrvatska

Hrvatska je konačno prešla granicu od 50 posto korisnika interneta u populaciji starijoj od 15 godina, ističu iz GfK u priopćenju o rezultatima istraživanja provedenog u srpnju, osobnom anketom u kućanstvima u srpnju, na reprezentativnom uzorku od tisuću građana starijih od 15 godina.

Prošle godine udio korisnika interneta u Hrvatskoj je bio 49 posto.

U europskim okvirima Hrvatska je po korištenju interneta na razini kao Italija ili Poljska, ali još uvijek je dosta slabija od, primjerice, Češke ili Mađarske koje imaju po 59 posto korisnika ili pak Slovačke i Slovenije u kojima 65 posto stanovništva koristi internet.

Iz GfK također ističu kako vodeću poziciju više nema Zagreb s okolicom (56 posto korisnika) već su primat preuzeli Istra s Primorjem sa 67 posto korisnika, a slijedi Dalmacija sa 60 posto.

U gradovima preko sto tisuća stanovnika 68 posto stanovnika koristi internet.

Muškarci dominiraju sa 58 posto udjela u ukupnoj korisničkoj populaciji, a prema obrazovanju visokoobrazovani kod kojih 80 posto koristi internet.

Po dobnoj strukturi najviše korisnika je kod mladih od 15 do 24 godine - 90 posto, a najmanje kod starijih od 65 godina - devet posto.

Internet postaje gotovo jednako važan sastavni dio svakodnevnog života kao i televizija koja je dosad svima bila neprikosnoveno prvi masovni medij, ističu iz GfK što potkrepljuju podatkom da bi se 48 posto anketiranih, kada bi morali, radije odrekli interneta nego televizije, a tek nešto manje njih, 46 posto, bi se radije odreklo televizije.

Pritom bi se interneta najviše odrekli u sjevernoj Hrvatskoj (64 posto), a televizije u Zagrebu i Dalmaciji (po 53 posto).

Također, interneta bi se najmanje odrekli mladi od 15 do 24 godine to njih između 22 i 33 posto.

Među važnijim oblicima korištenja interneta su društvene mreže i to za više od 40 posto korisnika u Hrvatskoj.

Važnost društvenih mreža u GfK-ovoj anketi nešto više ističu mladi i žene, po regijama je najviše istaknuta kod korisnika u Zagrebu (72 posto), a niska je u Istri s Primorjem (oko 34).