Sve Ubisoftove argumente kojima su pokušali objasniti izostanak ženskih likova u nadolazećoj igri Assassin's Creed glatko je pobio njihov bivši animator
Baš kao nakon prošlog, i nakon ovogodišnjeg E3-a pokrenuta je rasprava o razlozima vrlo malog broja ženskih protagonista u igrama. Najveći pomak na tom je polju ove godine definitivno napravio Nintendo koji je predstavio najviše projekata sa ženskim likovima u glavnim ulogama. Na pitanje zašto u najnovijem Assassin's Creedu nazvanom 'Unity' neće biti ženskih likova, Ubisoft je dao vrlo neuvjerljive odgovore. Njihovi animatori su u recentnim intervjuima za Polygon izjavili kako su ženske likove izvorno planirali za co-op, no onda su od njih odustali zbog toga što bi to bilo ogromno vremensko i financijsko opterećenje za produkciju.
'Bila bi to dvostruka produkcija animacija, dvostruka produkcija glasova i, naravno – dvostruka produkcija vizualija', izjavio je kreativni direktor Alex Amancio. 'Problem je u tome što inzistiramo na likovima koje se može vizualno mijenjati. Bilo bi to zaista mnogo posla.'
Dizajner levela Bruno Andre kaže kako bi za kreaciju ženskog kostura bilo potrebno napraviti više od 8000 animacija. 'Nemojmo zaboraviti, radi se o Ubisoftu, gigantu koji na godišnjoj razini zarađuje stotine milijuna američkih dolara. Da se zaista i radi o toliko kompleksnom poslu – odradi ga jednom i onda kostur i animacije imaš za sljedećih nekoliko godina, i to za više igara. S druge strane, aktualni animator na nadolazećem Unchartedu Jonathan Cooper itekako je upućen u problematiku, ali i stanje u Ubisoftu s obzirom da je bio glavni animator na Assassin's Creedu 3, ali i na Mass Effectu 2 koji je bio obilat ženskom likovima.
Cooper kaže da bi za animaciju ženskog protagonista trebao 'jedan ili dva dana'. On kaže da se animacije ženskih likova rade tako da se većina toga popuni muškim animacijama, a one ključne po kojima je prepoznatljiv ženski rod jednostavno se nadomjeste. Što se pak kostura tiče – Cooper svjedoči da su i muški i ženski likovi te sve rase u Mass Effectu 2 koristile jedan jedini kostur. Isto vrijedi i za facijalne animacije. 'Na žensko se lice mogu namjestiti muške animacije i sve i dalje može izgledati vrlo uvjerljivo.' Da stvari u ovom slučaju još manje idu u prilog Ubisoftu, Cooper je potvrdio da je ženski protagonist iz AC: Liberation koristio kostur i većinu animacija Connora iz ACIII. Ako je to bilo izvedivo u Liberationu, zašto ne bi bilo i u nadolazećem Unityju, tim više što je Unity projekt s višestruko većim budžetom od Liberationa. Iskreni odgovor od Ubisofta gotovo sigurno nećemo dobiti, a još manje – ženske protagoniste.