SVE PRISUTNIJA

Umjetna inteligencija sve više se koristi i u avionima, evo kako to radi Air France

06.06.2024 u 10:20

Bionic
Reading

Air France dnevno preveze 100.000 putnika na više od 1.000 letova, tijekom čega generira golemu količinu podataka. Optimalno korištenje ovog resursa za stalno poboljšanje performansi predstavlja strateški izazov za kompaniju, s naglaskom na zaštiti podataka kompanije i putnika, priopćili su iz Air Francea

Već 1958. godine, Air France je osnovao odjel za operativna istraživanja kako bi poticao i strukturirao inovacije unutar kompanije. Ubrzo su, navode iz tvrtke, prepoznali vrijednost podataka, što je omogućilo bolje razumijevanje ponašanja kupaca i unapređenje upravljanja prihodima. Devedesetih godina su se oslanjali na povijesne podatke za identifikaciju trendova, dok su početkom 2000-ih uveli prediktivno održavanje kroz rješenje Prognos, koje sada koristi preko 80 avio-kompanija širom svijeta.

Od tada, umjetna inteligencija postala je ključan dio svih istraživačkih i inovacijskih programa Air Francea. AI se koristi u različitim fazama putovanja putnika, uključujući chatbotove, predviđanje broja torbi i obroka, izračunavanje količine vode te ekopilotirajuće sustave za optimizaciju letova radi smanjenja potrošnje goriva. Sve ove primjene imaju centralni cilj – poboljšanje korisničkog iskustva.

Trenutno je u tijeku više od 80 projekata koji uključuju generativnu umjetnu inteligenciju. Neki projekti su u fazi identifikacije rješenja, dok su drugi dostigli fazu dokaza koncepta. Evo četiri ključna primjera:

TALIA: Interni ChatGPT alat omogućava zaposlenicima da koriste funkcionalnosti u sigurnom okruženju, bez prijenosa informacija trećim stranama. TALIA pomaže u pisanju e-mailova, pretraživanju informacija u PDF dokumentima, organizaciji događaja i izradi lista zadataka.

PAMELIA: Rješenje za agente na aerodromima omogućava dobivanje odgovora na upite putnika direktno na iPad-ima. PAMELIA pretražuje odgovore u priručnicima i procedurama aviokompanije te generira pisane odgovore spremne za dijeljenje i prevođenje na 85 jezika. Implementacija je planirana za aerodrom Pariz-Šarl de Gol 2025. godine.

CHARLIE: Alat za timove za održavanje omogućava pretraživanje brojeva dijelova aviona u dokumentaciji, čime se štedi vrijeme pri popravku ili zamjeni dijelova, doprinoseći točnosti letova.

FOX: Alat za analizu povratnih informacija putnika koristi generativnu AI za automatsku analizu i razumijevanje povratnih informacija, otkrivanje slabih točaka i dijeljenje rezultata kroz kompaniju.