Air France dnevno preveze 100.000 putnika na više od 1.000 letova, tijekom čega generira golemu količinu podataka. Optimalno korištenje ovog resursa za stalno poboljšanje performansi predstavlja strateški izazov za kompaniju, s naglaskom na zaštiti podataka kompanije i putnika, priopćili su iz Air Francea
Već 1958. godine, Air France je osnovao odjel za operativna istraživanja kako bi poticao i strukturirao inovacije unutar kompanije. Ubrzo su, navode iz tvrtke, prepoznali vrijednost podataka, što je omogućilo bolje razumijevanje ponašanja kupaca i unapređenje upravljanja prihodima. Devedesetih godina su se oslanjali na povijesne podatke za identifikaciju trendova, dok su početkom 2000-ih uveli prediktivno održavanje kroz rješenje Prognos, koje sada koristi preko 80 avio-kompanija širom svijeta.
Od tada, umjetna inteligencija postala je ključan dio svih istraživačkih i inovacijskih programa Air Francea. AI se koristi u različitim fazama putovanja putnika, uključujući chatbotove, predviđanje broja torbi i obroka, izračunavanje količine vode te ekopilotirajuće sustave za optimizaciju letova radi smanjenja potrošnje goriva. Sve ove primjene imaju centralni cilj – poboljšanje korisničkog iskustva.
Trenutno je u tijeku više od 80 projekata koji uključuju generativnu umjetnu inteligenciju. Neki projekti su u fazi identifikacije rješenja, dok su drugi dostigli fazu dokaza koncepta. Evo četiri ključna primjera:
TALIA: Interni ChatGPT alat omogućava zaposlenicima da koriste funkcionalnosti u sigurnom okruženju, bez prijenosa informacija trećim stranama. TALIA pomaže u pisanju e-mailova, pretraživanju informacija u PDF dokumentima, organizaciji događaja i izradi lista zadataka.
PAMELIA: Rješenje za agente na aerodromima omogućava dobivanje odgovora na upite putnika direktno na iPad-ima. PAMELIA pretražuje odgovore u priručnicima i procedurama aviokompanije te generira pisane odgovore spremne za dijeljenje i prevođenje na 85 jezika. Implementacija je planirana za aerodrom Pariz-Šarl de Gol 2025. godine.
CHARLIE: Alat za timove za održavanje omogućava pretraživanje brojeva dijelova aviona u dokumentaciji, čime se štedi vrijeme pri popravku ili zamjeni dijelova, doprinoseći točnosti letova.
FOX: Alat za analizu povratnih informacija putnika koristi generativnu AI za automatsku analizu i razumijevanje povratnih informacija, otkrivanje slabih točaka i dijeljenje rezultata kroz kompaniju.