TIHA REVOLUCIJA

Uređaji budućnosti bit će super tihi

03.11.2012 u 10:35

Bionic
Reading

Udruga Quiet Mark pokrenula je kampanju kojom potiče proizvođače da počnu proizvoditi stvari koje nisu toliko bučne, bez obzira radi li se o avionima, blenderima, fenovima za kosu, mikserima ili automobilima

Kada je kompanija Inbloon prije nekog vremena počela nuditi komercijalne letove na rub svemira gdje putnici mogu šest sati uživati u apsolutnoj tišini, postalo je jasno da je naš planet zaista postao previše bučan.

Naime, Inbloonu ne nedostaje putnika koji su zaključili da je to jedino mjesto gdje neće čuti apsolutno ništa i na kojem će konačno moći odmoriti svoje uši.

Međutim, budući da nisu svi tako duboka džepa pa da mogu odletjeti do svemira svaki put kad im ponestane mira, tu je udruga Quiet Mark koja je pokrenula kampanju za tihu tehnologiju.

Quiet Mark naime potiče proizvođače gadgeta, automobila i ostalih tehnoloških proizvoda da počnu proizvoditi stvari koje nisu toliko bučne.

Bez obzira radi li se o avionima, blenderima, fenovima za kosu, mikserima ili automobilima, u Quiet Marku vjeruju da takvi proizvodi mogu biti daleko tiši nego što su danas.

Jedini razlog zbog kojeg ti proizvodi još uvijek stvaraju ogromnu buku je taj što je to manji trošak za proizvođače, smatraju u Quiet Marku.

Osnivačica udruge Poppy Elliott kazala je u jednom intervjuu kako zvuk vode koja kaplje iz slavine može biti jednako iritantan kao i da nam netko na uho svom snagom svira trubu te da cilj udruge nije samo postići tiše okruženje u kojem živimo, već i poboljšati kvalitetu života.

No za ovakav projekt udruzi su potrebni jaki partneri, naročito oni koji i sami proizvode bučne stvari.

Projekt je među prvima podržao Lexus, koji je pokrenuo vlastitu kampanju 'Shhh' za njihov super tihi hibrid CT200bh, a nakon Lexusa počeli su se priključivati i ostali.

Proizvođač Kenwood jedan je od njih, a njihov dizajner Jamie Weaden rekao je za Telegraph da buka koju stvaraju proizvodi nekad nije uopće bila važna za kupce, ali da moderni kupci ne samo da traže tihe proizvode, već misle kako takva tehnologija ne bi trebala utjecati na njihovu cijenu.

Yahama, proizvođač muzičkih instrumenata također se uključio u 'tihu revoluciju' i to tako da je počeo proizvoditi posebno dizajnirane slušalice koje se koriste prilikom sviranja instrumenata tako da zvuk čuje samo onaj koji svira instrument, a ne svi koji su oko njega.

Philips je pak pokrenuo liniju budilica koje će vas probuditi posebnim svjetlima umjesto glasnom zvonjavom. Niz proizvođača koji su se uključili u projekt iz dana u dan je sve duži, a napredak tehnologije je još jednom pokazao koliko utječe na naše živote.

Naime, život bez prednosti koje nam pruža moderna tehnologija više nitko ne može zamisliti, ali je zato sve teže pronaći kutak u kojem se može skoncentrirati i raditi u miru i tišini.