Digitalna (R)evolucija 3.0

Uspješna digitalna transformacija moguća je i u Hrvatskoj

17.01.2020 u 14:53

Bionic
Reading

Njuškalo, Poliklinika Bagatin i Tokić Autodijelovi samo su neke od hrvatskih tvrtki koje su prepoznale prilike i prednosti digitalne transformacije

Jedna od neizostavnih tema današnjice je digitalna transformacija koja obuhvaća uporabu digitalnih tehnologija i promjenu modela poslovanja te u potpunosti mijenja naše gospodarstvo. Procjena je da će se vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj do 2025. godine povećati četiri puta. U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima. No, bez obzira na to ipak postoje hrvatske tvrtke koje su uspješno provele digitalnu transformaciju i u posljednje vrijeme ih je sve više, od malih do velikih poduzeća.

Njuškalovo foto-prepoznavanje kao prvi takav proizvod na svjetskoj razini

Njuškalo je jedan od vodećih oglasnika u Hrvatskoj s više od 10.000 novih oglasa svaki dan koji je uvođenjem najnovije tehnologije prepoznavanja slike i automatizacije predaje oglasa olakšao korisnicima njihovo postavljanje. Njuškalovo foto-prepoznavanje je prvi takav proizvod za oglasnike na svjetskoj razini koji je zahvaljujući tehnologiji dubokih neuronskih mreža omogućio korisnicima čak 70% brže postavljanje oglasa.

Poliklinika Bagatin počela je s primjenom umjetne inteligencije

Istraživanja su pokazala da će tvrtke koje ranije krenu s primjenom umjetne inteligencije ostvarit čak dva puta veću profitabilnost. Poliklinika Bagatin prati svjetske trendove i standarde, osobito kada je u pitanju estetska kirurgija, stomatologija i dermatologija te su prema tome prepoznali prilike i prednosti umjetne inteligencije koja im danas očitava sve rendgenske snimke. Osim toga digitalizirali su svoje interne procese čime su postigli veći komfor za osoblje i pacijente zahvaljujući uštedi vremena i boljoj koordinaciji.

Automatizacija poslovnih procesa unaprijedila je poslovanje Tokić Autodijelova

Zanimljivo je predviđanje kako će do 2025. godine biti moguće automatizirati čak 52% zadataka u hrvatskom gospodarstvu, i upravo je zato tvrtka Tokić Autodijelovi već u korak s digitalnim trendovima u poslovanju. Tokić Autodijelovi su zajedno sa svojim franšiznim partnerima najveći prodajni lanac auto dijelova u Hrvatskoj. U zadnjih nekoliko godina tvrtka je provela puno internih digitalnih transformacija i jedna od najinteresantnijih tiče se upravo tehnologije Robotic process automation (RPA) odnosno automatizacije poslovnih procesa kojom su dobili iznimno veliku uštedu vremena. Osim toga fokusirani su na kontinuirano praćenje internih trendova i trening zaposlenika zbog dodatnog poboljšanja poslovnih procesa.

Kako prepoznati prilike i prednosti digitalne transformacije?

Ovo su samo neki od uspješnih primjera iz praksi. I upravo će ove, ali i mnoge druge tvrtke 5. veljače u zagrebačkoj Laubi na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0, predstaviti svoje poslovne modele i pružiti stvaran uvid u procese digitalne transformacije kroz vlastite uspješne primjere iz prakse. Što su sve naučili, koja su bila očekivanja, koje su bile zablude, kako su se rješavali problemi i koji su krajnji rezultati otkrit će njihovi predstavnici kroz svoje poduzetničke priče i iskustva. Namjera Digitalne (R)evolucije 3.0 je ohrabriti i druge poduzetnike da prepoznaju prilike i prednosti koje donosi digitalna transformacija te da uvedu nove organizacijske modele omogućava tehnologija.