Prilikom predstavljanja prošlogodišnjih poslovnih rezultata na godišnjoj konferenciji za medije Uprave tvrtke direktor Volkswagena Matthias Müller najavio je spremnost na suradnju s Fiatom
Matthias Müller, izvršni direktor Volkswagen Grupe prilikom predstavljanja prošlogodišnjih poslovnih rezultata na godišnjoj konferenciji za medije Uprave tvrtke najavio je spremnost na suradnju s Fiat-Chryslerom America, navodi Reuters. Sigurno je kako je jedan od razloga i nedavno spajanje PSA i Opela u drugog najvećeg proizvođača automobila u Europi odnosno snažnija konkurencija i činjenica da će se repovi Dieselgate skandala Volkswagena vući još dugo.
Šef FCA Sergio Marchionne naglasio je prošlog tjedna kako bi pripajanje Opela PSA moglo dovesti do bliže suradnje VW-a i FCA, što su Nijemci odmah odbacili. Međutim, Reuters prenosi kako čelnik VW Grupe sada ima drugačije stavove. ‘Sada smo otvoreniji opciji spajanja s drugim tvrtkama nego što je to bilo prije’, naveo je Müller i odmah se ogradio rekavši da ’Ne misli konkretno na FCA’.
Ipak, također je naveo kako bi bilo ‘od pomoći da gospodin Marchionne prenese svoje stavove i njemu, a ne samo novinarima’, piše Reuters. Poznato je kako Sergio Marchionne već dulje vremena traži korporaciju s kojom bi udružio snage i smanjio troškove, ali i kako je Volkswagen jedno vrijeme bio zainteresiran za kupnju Alfa Romea, a ni Ferrari im nije mrzak. Ako bi do spajanja slučajno i došlo, ključno je pitanje što bi na europskom, zasad još uvijek najvećem svjetskom tržištu automobila bilo s brandovima Fiat, Seat i Škoda, koji su jedni drugima konkurencija.
Također je upitno kakav bi u cijeloj priči bio odnos Ferrarija-Maseratija i mogućeg VW-FCA koncerna, te tko bi i kako kontrolirao Alfa Romeo, tvrtku koja je konačno krenula na put oporavka. U Americi bi VW-u koristila razgranata Chryslerova mreža, dok bi Fiat u Aziji profitirao kroz partnerstvo s VW-om, koji je na tom kontinentu snažnije prisutan.
Inače, Volkswagen je prošle godine ostvario profit od 1,9 milijardi eura, što je čak 10 posto manje nego tijekom 2015. Takav je pad, naravno, posljedica troškova izdataka vezanih uz Dieselgate skandal.