Najnovija odluka Facebooka prvi je znak pokušaja zarađivanja na WhatsAppovoj masovnoj akviziciji koja je Zuckerbergovu firmu stajala 22 milijarde dolara. Chat usluga će tako uskoro početi naplaćivati kompanijama usluge namjenjene poboljšanju komunikacije s klijentima, kažu iz Facebooka.
'Naš cilj je postaviti temelje koji će korisnicima omogućiti da komuniciraju s kompanijama i da dobiju odgovore koje traže' kaže WhatsAppov šef Matt Idema. 'Poslovnim subjektima ćemo uskoro početi naplaćivati tu uslugu'.
Za razliku od Messengera koji u cijelosti zarađuje na reklamama, WhatsAppova monetizacija uključuje glatku komunikaciju s korisnikom u obliku objava i brzog odgovaranja na upite. Kako bi poslovnjake odvojili od 'običnih' korisnika, WhatsApp će uvesti i posebne pečatew (o kojima smo već pisali ovdje).
Ovo naravno ne znači da WhatsApp jednog dana neće pored svega ovoga imati i reklame.
Samo ako im dozvolite...
Dobra vijest je da će, kako bi kontaktirali kupce, kompanije morati dobiti specijalu potvrdu i dozvolu od samih korisnika. Glasnogovornik WhatsAppa jasno je, naime, dao do znanja da će takva vrsta obavještavanja funkcionirati na temelju korisnikovog odobrenja.
Testiranje novih značajki vrše se u Europskoj Uniji, Brazilu, Indiji i Indoneziji. Jedna od prvih velikih kompanija koja je počela koristiti WhatsApp je KLM Royal Dutch Airlines.
Budućnost WhatsAppa
Ovaj razvoj događaja donekle objašnjava zbog čega je WhatsApp nedavno prestao naplaćivati samu aplikaciju. Monetizacija na poslovnim subjektima ima smisla, a detaljni opis kako će sve funkcionirati dobit ćemo u skorašnjem službenom WhatsApp blogu.