Kineski telekomunikacijski div već neko je vrijeme poznat po 'posuđivanju' ideja, no pitanje je koliko dugo će mu to prolaziti bez ozbiljnijih posljedica
Prema najnovijem izvješću The Vergea, kineski proizvođač elektronike Xiaomi nastavlja 'posuđivati' tuđe vlasništvo za promociju i dizajn svojih proizvoda. Najnoviji slučaj dolazi u obliku krađe 3D ilustracija koje je kompanija iskoristila za promociju svojih proizvoda u Španjolskoj.
Sličnosti su očite
Na slici, naime, vidite glavnu promotivnu ilustraciju na Xiaomijevoj španjolskoj web stranici. Ta slika je prilično slična ovoj drugoj slici ilustratora Petera Tarke koji je The Vergeu objasnio da je izvornu ilustraciju napravio u svibnju 2018. kao dio svoje kolekcije instalacija (koje možete vidjeti na Behanceu). Prema svemu sudeći, Xiaomijevi umjetnici nisu promijenili skoro ništa, već su samo zamijenili neke elemente svojim novim proizvodima.
Nažalost, priča tu ne staje - stolac i svjetiljka s reklame dio su drugih Tarkinih ilustracija koje je, ironično, napravio za korejskog tehnološkog diva LG.
Tarka tvrdi da ga do danas nije kontaktirao nitko iz Xiaomija kako bi ga zatražio za novu ilustraciju ili zamolio za korištenje već postojeće. 'Apsolutno sam uvjeren da su koristili moje radove zato jer se svaki element savršeno poklapa, samo su promijenili zasićenje i retuširali par elemenata da ne izgleda potpuno očito' komentirao je ilustrator.
Xiaomi i intelektualno vlasništvo
Xiaomi već neko vrijeme pokazuje vrlo fleksibilan pristup tuđem intelektualnom vlasništvu, pa stoga nije pretjerano iznenađenje da je i u ovom slučaju pribjegao malom 'posuđivanju'. Primjera radi, kompanija je za svoje smartfone napravila pozadniske slike koje su doslovna kopija Appleovih poznatih pješčanih dina koje možemo birati kao pozadinsku sliku u macOS-u Mojave.