Gledatelji će morati uključiti prikaz reklama ako ne žele plaćati mjesečnu Premium pretplatu
YouTube više ne spriječava malu skupinu ljudi od pristupa YouTubeu ako im je uključeno blokiranje oglasa. Platforma je dala sve od sebe u borbi protiv upotrebe dodataka, ekstenzija i programa koji je sprječavaju u posluživanju oglasa gledateljima diljem svijeta, potvrđeno je za Engadget. 'Upotreba blokatora oglasa krši YouTubeove uvjete pružanja usluge', rekao nam je glasnogovornik. 'Pokrenuli smo globalni napor da potaknemo gledatelje s uključenim programima za blokiranje oglasa da dopuste oglase na YouTubeu ili isprobaju YouTube Premium za iskustvo bez oglasa. Oglasi podržavaju raznolik ekosustav kreatora diljem svijeta i omogućuju milijardama da pristupe svom omiljenom sadržaju na YouTubeu.'
YouTube je početkom ove godine počeo suzbijati korištenje blokatora oglasa. U početku je korisnicima prikazivao skočne prozore koji su im govorili da je to protiv uvjeta korištenja web stranice, a zatim je stavio mjerač vremena na te obavijesti kako bi osigurao da ih ljudi pročitaju.
Do lipnja je zauzeo agresivniji pristup i upozorio gledatelje da neće moći reproducirati više od tri videa ako ne onemoguće svoje blokatore oglasa. To je bio 'mali eksperiment' koji je trebao potaknuti korisnike da omoguće oglase ili da isprobaju YouTube Premium, koji je web stranica sada proširila na cijelu korisničku bazu. Neki ljudi čak ne mogu reproducirati videozapise na preglednicima Microsoft Edge i Firefox čak i ako nemaju blokatore oglasa, piše Android Police.
Korisnici nezadovoljni razvojem situacije su se obratili društvenim mrežama poput Reddita kako bi iznijeli svoje pritužbe. Ako ipak ne žele omogućiti oglase, jedini način na koji mogu gledati videozapise bez prekida jest plaćanje pretplate na YouTube Premium.
Doista, obavijesti koje gledatelji dobivaju snažno promoviraju uslugu pretplate. 'Oglasi omogućuju YouTubeu da ostane besplatan za milijarde korisnika širom svijeta', kaže se. Ali s YouTube Premiumom gledatelji mogu gledati bez oglasa, a 'kreatori i dalje mogu primati plaću od [svoje] pretplate.'
Reklame, prema mnogim korisnicima, nisu problem. Problem leži u YouTubeu koji je u sve videe počeo ubacivati neprekidive i sve invazivnije oglase. Nakon što su zbog ugrožavanja korisničkog iskustva mnogi posegnuli za dodacima koji blokiraju oglase, Google je postrožio mjere te odlučio čim veći broj ljudi prisiliti da kupe premijski paket koji, usput, nije moguće kupiti zasebno, već samo u paketu s potpuno irelevantnim YouTube Musicom. Sve je izglednije da još jednom gledamo kako kompanije koje drže monopol korisnicima nude solucije za probleme koje su, na koncu, napravile one same.