Prema pisanju Adama Greenfielda za The Guardian, Helsinki bi za desetak godina mogao postati prvim modernim gradom gdje je posjedovanje privatnog automobila potpuno besmisleno. U pitanju je ostvarivanje plana koji u jedinstvenu mrežu plaćanja integrira sva rješenja poznata iz javnog i tzv. 'shared' prijevoza
Teoretski bi takav sustav bio toliko opsežan i kvalitetno izveden da bi posjedovanje automobila u 2025. godini bilo krajnje nepotrebno. Od brojnih mogućnosti valja istaknuti i jednu koja će javni prijevoz biti podignut na barem razinu više od trenutnog - mogućnost 'kupovine mobilnosti' u stvarnom vremenu, putem pametnih telefona.
Sustav prijevoza bi trebao imati niz različitih mogućnosti, koje su istovremeno jeftine, fleksibilne i dobro koordinirane do te mjere da se stvori konkurentnost s privatnim automobilima. To vrijedi ne samo za cijenu, već i praktičnost i jednostavnost korištenja, prenosi The Guardian.
Fincii zapravo ne predlažu promet u potpunosti bez automobila, ako ni radi čeg drugog, onda radi činjenice da mnoštvo ljudi ima vikendice u područjima gdje javnog prijevoza nema niti je planiran. Ono što se želi izvesti jest do sad neviđen pokušaj umrežavanja usluga, infrastrukture i pripadajućih vozila u nešto što bi, barem u glavnom gradu, moglo zamijeniti potrebu za vožnjom na posao, u trgovinu i sl.
Više o svemu na izvornom linku