Legendarnu tražilicu Yahoo je u povijest poslao tek jednom šturom rečenicom. Zaslužila je više i bolje
Yahoo je najavio kako će 8. srpnja ugasiti Altavistu. Od tražilice koja je obilježila pionirske dane pretrage na internetu i otvorila vrata kasnijim velikanima oprostili su se jednom suhom rečenicom: 'Molimo vas, posjetite Yahoo tražilicu za sve što trebate pronaći.'
Altavista se pojavila tijekom prosinca 1995. godine. Za to vrijeme, prije no što je Google stupio na scenu, bila je čudo tehnologije - indeksirala je čitavih dvadeset milijuna web stranica.
Danas, kad ih brojimo u milijardama, to se ne čini velikim brojem, no tada je bio ogroman. S toliko indeksiranih stranica, činilo se kao da možete pronaći i sadržaj koje druge tražilice - poput Lycosa, Excitea i InfoSeeka - ne mogu.
Altavista je stoga brzo pridobila podršku medija, kao i preporuke znalaca usmenim putem. Zasjala je na internetskom nebu, utirući put Googleu i drugima koji će tek uslijediti.
Uspon je kratko trajao. Tvrtka Digital Equipment, koja ju je stvorila, nije baš znala što bi sa svojim naprednim čedom, pa ju je koristila kao ilustraciju zašto bi tvrtke trebale kupovati superračunala.
U siječnju 1998. godine Digital Equipment preuzela je tvrtka Compaq, koja je tražilici barem priskrbila domenu altavista.com (umjesto dotadašnje www.altavista.digital.com).
Već iduće godine kupio ju je CMGI, koji ju je pretvorio u portal. Nazirala se javna ponuda dionica, do koje bi vjerojatno i došlo da nije uslijedio dotcom slom.
Altavista je uspjela preživjeti ga, pa i doživjeti da ju kupi Overture 2003. godine. Njega je iste godine kupio Yahoo, što je bio početak kraja. Yahoo je Altavistinu tražilicu ugradio u svoju, a brend je počeo gasnuti.
U međuvremenu je Google, koji je kopirao neke od njenih značajki, čvrsto zasjeo na tron, koji i danas čvrsto drži u rukama, pomevši usput i Yahoo i mnoge druge.