Automatizirani sustav kojeg web stranice i servisi koriste kako bi razlikovali ljude i strojeve viđat ćete sve rjeđe i rjeđe
Googleova reCAPTCHA vodeća je CAPTCHA usluga na webu. Gotovo sigurno ste ju i sami već više puta vidjeli i koristili jer je prisutna na ogromnom broju web stranica.
Koriste ju kako bi uz pomoć fotografija riječi, brojeva ili objekata, ili na neki drugi način, provjerili jeste li živa osoba ili tek softverski robot koji radi za spamere.
Pa, viđat ćete ju sve rjeđe i rjeđe. Ne zato što će ju u Googleu ukinuti, već zato što postati manje vidljivom.
Dosadašnja reCAPTCHA bila je prilično jednostavna: tek kućica uz tekst 'I'm not robot koju je trebalo označiti. Novo izdanje je još jednostavnije jer ne morate ništa unositi. Radit će tiho i nevidljivo u pozadini, prepoznavajući tko je robot a tko čovjek. Stari sustav pojavljivat će se jedino ako ste 'sumnjivi'.
U Googleu nisu podrobno objasnili kako točno nova reCAPTCHA funkcionira. Naveli su tek kako koristi 'kombinaciju strojnog učenja i napredne analize rizika koja se prilagođava novim i nastajućim prijetnjama. Puno više od toga vjerojatno neće objaviti jer bi moglo biti zlorabljeno.
Google je kupio reCAPTCHA-u 2009. godine. Neki takvi sustavi stvaraju nasumične probleme koje korisnici trebaju riješiti, no neka starija izdanja od korisnika traže rješavanje problema s kojima se Googleova računala nisu mogla nositi.
U Googleu, naime, digitaliziraju na milijune knjiga. No, ponekad softver za optičko prepoznavanje znakova ne može prepoznati riječ, pa ta riječ biva poslana u sustav reCAPTCHA-e kako bi ju prepoznali ljudi.
Ako ste ikad ukucavali niz brojeva, oni vjerojatno dolaze iz automobila kojima Google snima ulice i kućne brojeve za Street View, dok slikovni prikaz na kojem morate pronaći određene objekte, životinje i slično služi kako bi računalo što bolje savladalo algoritme za prepoznavanje slika.
Više: Ars Technica