Britanski učenici i studenti uskoro bi mogli učiti matematiku iz kineskih udžbenika zahvaljujući 'povijesnom' sporazumu britansko-američkog izdavačkog diva HarperCollins i jedne šangajske izdavačke kuće koja će knjige izravno prevoditi za britanske škole
Kako piše China Daily, a prenosi The Guardian, do sporazuma o tiskanju 36 udžbenika iz matematike došlo je na netom održanom Londonskom sajmu knjiga i to ponajviše stoga što su kineski učenici među najboljim matematičarima, dok su mladi Britanci na samom dnu svjetske ljestvice kada su u pitanju matematičke operacije.
'Prema mojim saznanjima, ovakav sporazum nije potpisan u dosadašnjoj povijesti, pa ga s razlogom nazivam povijesnim. Naime, udžbenici pisani za kineske učenike bit će izravno prevedeni na engleski jezik te će se bez prilagodbe prodavati u britanskim školama', kazao je nakon potpisivanja sporazuma Colin Hughes, direktor edukativnog programa izdavačke kuće HarprerCollins.
Udžbenici iz matematike dio su šire suradnje između Pekinga i Londona na obrazovnoj razini, a britanska vlada se nada da će kineski udžbenici pomoći učenicima u svladavanju gradiva.
Da su kineski udžbenici iz matematike među ponajboljima u svijetu, kazuje i nedavno globalno ispitivanje prema kojem su učenici iz Pekinga, Šangaja, Guangzhoua te provincije Jiangsu na petom mjestu u svijetu po rezultatima iz matematike. Isto ispitivanje pokazalo je kako su njihove britanske kolege tek na 27 mjestu po uspješnosti rješavanja matematičkih i geometrijskih zadataka.
Stručnjaci, pak, smatraju kako naručeni udžbenici neće riješiti matematičke probleme mladih Britanaca, ponajviše zbog prevelikih razlika između dvaju obrazovnih sustava.
'Sustavi provjera znanja u Kini i Velikoj Britaniji posve su različiti, Primjerice, kineski obrazovni sustav na višoj je razini od britanskog, a i samo nastavno gradivo je naprednije od onog na Otoku', kazao je Xiong Bingqi, stručnjak za obrazovanje sa šangajskog Sveučilišta Jiaotong i potpredsjednik tamošnjeg Instituta za proučavanje obrazovanja 21. stoljeća, dodajući kako britanski obrazovni sustav, za razliku od kineskog, daje naglasak na individualnosti svakog učenika i zanemaruje probleme kolektiva.
Prošle je godine britanska vlada najavila kako će utrošiti 41 milijun funti potpore britanskim školama u usvajanju kineskih metoda podučavanja matematike, a u podizanju razine znanja u britanskim školama gostovat će i kineski nastavnici matematike.