ukapljena roba

Brod s ukapljenim plinom za HEP uskoro na LNG terminalu u Omišlju

01.03.2021 u 19:13

Bionic
Reading

Iz tvrtke LNG Hrvatska u ponedjeljak su potvrdili da se na terminalu za ukapljeni prirodni plin (UPP/LNG) u Omišlju uskoro očekuje uplovljavanje broda za prijevoz ukapljenog prirodnog plina "Adam LNG", koji će isporučiti oko 145 tisuća prostornih metara plina za Hrvatsku elektroprivredu (HEP)

"U periodu od 2. do 3. ožujka 2021. na terminalu za ukapljeni prirodni plin boravit će brod za prijevoz ukapljenog prirodnog plina 'Adam LNG' koji je angažiran od strane tvrtke HEP d.d. kao korisnika terminala. Tijekom boravka na terminalu za ukapljeni prirodni plin očekuje se prekrcaj približno 145.000 prostornih metara ukapljenog prirodnog plina na FSRU brod (plutajuća jedinica za prihvat i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina) 'LNG Croatia,'" naveli su na upit Hine.

Iz HEP-a su potvrdili da će preko omišaljskog LNG terminala biti isporučen plin za tu tvrtku.

"Bit će isporučeno 900 GWh plina koji će HEP koristiti za potrebe vlastitog plinskog portfelja, odnosno energetske transformacije u termoenergetskim postrojenjima, opskrbu na veleprodajnom tržištu plina te opskrbu kupaca HEP Plina", naveli su iz HEP-a.

Na upit Hine o daljnjim količinama plina, iz HEP-a navode da se postupak ugovaranja količine plina do kraja kalendarske godine provodi kontinuirano i ovisi o nizu faktora.

Postupak ugovaranja količine plina do kraja kalendarske godine provodi se kontinuirano te ovisi o nizu faktora kao što su vremenske prilike, kretanje cijena električne energije, tijek ugovaranja opskrbe plina s krajnjim kupcima i drugi. Sve ugovorene količine plina bit će isporučene bilo kopnenim putem ili putem LNG terminala na otoku Krku, koji za HEP znači diversifikaciju dobavnih pravaca i bolju pregovaračku poziciju prilikom kupovine plina.

Nakon što je u početku siječnja počeo s komercijalnim radom, do plutajućeg LNG terminala u Omišlju doplovio je samo jedan od četiri najavljena broda s teretom ukapljenog prirodnog plina za mađarskog naručitelja, a iz tvrtke LNG Hrvatska su naveli da odstupanje od predviđenog plana dolazaka brodova s teretom ukapljenog prirodnog plina neće imati negativan financijski učinak za poslovanje terminala.

Mediji su kao razlog nedolaska više brodova s plinom navodili naglo povećanje cijene ukapljenog prirodnog plina na azijskom tržištu, zbog čega su tereti preusmjeravani uglavnom prema Kini, Južnoj Koreji i Japanu.