Drugi put u nešto više od godine dana splitskom aerodromu prijeti zastoj u jednoj od osnovnih funkcija: čišćenju terminala i njegovog okoliša. Osamdesetak radnica koje su već godinama angažirane na tim poslovima drugi dan zaredom nalaze se na bolovanju ili se jednostavno nisu pojavile na poslu, tražeći isplatu plaće za mjesec svibanj. U upravi Zračne luke tvrde da se poslovi čišćenja zasad obavljaju, 'ali s poteškoćama'
U proljeće prošle godine radnice su štrajkale tražeći povećanje izuzetno niskih plaća s manje od tri na tri i pol tisuće kuna, u čemu su djelomično uspjele. Ove godine imaju problem naplate od strane svog poslodavca, a to je tvrtka Dubrovačke uslužne djelatnosti (DUD), koja djeluje u sklopu međunarodnog lanca IOS.
Usluge čišćenja, naime, na splitskom aerodromu još godinama ranije su 'outsorcane' privatnicima te se za to raspisuju javni natječaji - ranije za period od četiri godine, u posljednje vrijeme za dvije godine. DUD je na prethodnom natječaju imao drugu najpovoljniju ponudu, no uskočio je nakon što je pobjednik na natječaju - zadarska tvrtka Adriatic - od tog posla odustala.
'Tvrtka s kojom surađujemo očigledno je u poslovnim poteškoćama i usluga čišćenja jednako tako se obavlja, dakle s poteškoćama. Sve strane trude se osigurati kontinuitet u pružanju usluge našim korisnicima', kazao je za tportal direktor Zračne luke Split Lukša Novak. Pojasnio je da, pojednostavljeno, tvrtka DUD na poslove ne upućuje broj radnica planiran u skladu s opsegom posla.
Dok se usluga ipak kako-tako obavlja, još nema formalnog povoda za raskid ugovora s DUD-om, koji ionako istječe u proljeće iduće godine. Novak kaže da je svjestan loših materijalnih uvjeta za čistačice, no dodaje i kako su samom aerodromu ruke vezane.
'Prilikom raspisivanja natječaja za obavljanje usluga čišćenja uvijek procijenimo veću vrijednost, no tržište učini svoje i mi smo tu nemoćni, većina pristiglih ponuda redovito bude ispod tog praga. Mi nemamo mogućnost propisati minimalnu cijenu usluge', kaže direktor splitskog aerodroma.
Ove čistačice mahom rade na istim poslovima već godinama, neke i desetljećima, a u pravilu se prebacuju iz jedne u drugu tvrtku koje na natječaju dobiju posao.
U tvrtki Dubrovačke uslužne djelatnosti (DUD) kao i lani odbijaju razgovor s medijima na ovu temu.
Splitski aerodrom, inače, do konce prošlog mjeseca trebao je useliti u novoizgrađeni terminal veličine četrdesetak tisuća kvadrata, trostruko veći od dosadašnjeg. Investicija vrijedna 450 milijuna kuna privedena je kraju, no očekuje se i dovršetak administrativne procedure.
'Ovih dana odrađen je tehnički pregled građevine i sada očekujemo još potvrde državnih tijela, odnosno izdavanje uporabne dozvole. Vjerujemo da će se preseljenje u novi terminal dogoditi u vrlo skorom roku', kazao nam je Novak.