Uzrok prisilnog slijetanja zrakoplova Croatia Airlinesa 27. rujna na aerodrom u Zürichu je napuknuće metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu, zbog čega se prednji kotači zrakoplova nisu mogli spustiti, utvrdilo je Švicarsko povjerenstvo za istraživanje nesreća - SAIB
Švicarsko povjerenstvo za istraživanje nesreća (Swiss Accident Investigation Board) danas je, naime, objavilo preliminarno izvješće o uzroku prisilnog slijetanja zrakoplova Croatia Airlinesa DASH Q400, sa 60 putnika i četvero članova posade, 27. rujna u 18.18 sati na aerodromu u Zürichu, doznaje Hina od glavnog hrvatskog istražitelja za zrakoplovne nesreće Dinka Vodanovića.
Prema njegovim riječima, uzrok nemogućnosti spuštanja prednjih kotača zrakoplova Croatia Airlinesa, tzv. prednje noge, bilo je 'napuknuće metalne ploče, koja pokriva senzore u stajnom trapu, odnosno metalne površine koja štiti senzore stajnog trapa od udaraca komada kamenja ili leda kod slijetanja'.
Riječ je o preliminarnom izvješću glavnog švicarskog istražnog tijela, a svoje nalaze i mišljenja trebaju dati i ostali istražni timovi, prije svega hrvatska Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, kao i inženjeri Croatia Airlinesa.
'Švicarsko istražno tijelo je u ovoj istrazi glavno, ali ako bi se dogodilo da se naša izvješća ne poklapaju, oni su dužni objaviti i naš nalaz kao zasebno izvješće', kazao je Vodanović.
Hrvatska Agencija je u svoj četveročlani tim pozvala i stručnjake zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje, kako bi se sa 100-postotnom sigurnošću utvrdio razlog prisilnog slijetanja, rekao je Vodanović.
Naglasio je kako je temeljna zadaća provođenja svake tehničke istrage upravo utvrđivanje neospornih činjenica da bi se poboljšala razina zrakoplovne sigurnosti.
'Naša je zadaća utvrđivanje uzroka nesreće i davanje preporuka za sprečavanje budućih neprilika, a ne za utvrđivanje krivnje i nečije odgovornosti. Time se bave drugi', zaključio je Vodanović.