Od 11 predsjedničkih kandidata, njih devet koji nisu ušli u drugi izborni krug, na promidžbu je ukupno potrošilo oko 3,6 milijuna od moguća 72 milijuna kuna, pokazuju njihova financijska izvješća, objavljena u srijedu na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva (DIP)
Svih devet kandidata ispoštovalo je obvezu i sinoć do ponoći u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja unijelo svoja završna financijska izvješća.
Dvoje kandidata koji su otišli u drugi krug, SDP-ov Zoran Milanović i HDZ-ova Kolinda Grabar-Kitarović svoja završna izvješća trebaju dostaviti do 4. veljače.
Najmanje potrošio Kolakušić, najviše Škoro
Na izbornu je promidžbu najmanje, svega 24 kune, potrošio nezavisni Mislav Kolakušić, a najviše, oko 3,1 milijun kuna nezavisni Miroslav Škoro.
Škoro je jedini kandidat koji je iskazao financijski manjak od oko 365 tisuća kuna. Tolika je, naime, razlika između njegovih troškova i primitaka koji su iznosili 2,75 milijuna kuna, od čega su čak 2,1 milijuna kuna bila njegova vlastita sredstva. Nešto više od 600 tisuća kuna dobio je od donatora, najveći pojedinačni bilo mu je odvjetničko društvo Suić i Škunca koje mu je uplatilo 100 tisuća kuna.
Iz strukture troškova oglašavanja vidljivo je da je na televizijsko potrošio 876 tisuća kuna, na radijsko 30 tisuća kuna, na oglašavanje u novinama 133 tisuće, na portalima 260 tisuća kuna. Na društvenim se mrežama nije oglašavao, odnosno na toj je stavci iskazao nula kuna troškova.
Ne bude li DIP imao primjedbi na njegove financije, Škoro će od države dobiti 827 tisuća kuna i tako 'pokriti' dio izbornih troškova, na što ima zakonsko pravo s obzirom da je dobio više od 10 posto biračkih glasova.
U plusu Peović, Orešković, Pernar i Đapić
Zbroje li se izborni troškovi ostalih osam kandidata, oni iznose nešto preko pola milijuna kuna.
Viškove u izbornoj promidžbi iskazali su kandidatkinja Radničke fronte (RF) i Socijalističke radničke partije (SRP) Katarina Peović (15.300 kuna), nezavisna Dalija Orešković (1257 kuna), kandidat SIP-a Ivan Pernar (476 kuna) te kandidat stranke DESNO Anto Đapić (167 kuna).
Četvorica kandidata: Nedjeljko Babić (HSSKŠČ), nezavisni Dario Juričan i Mislav Kolakušić, te kandidat HSLS-a Dean Kovač izvijestili su kako su promidžbu zaključili s pozitivnom nulom, odnosno da su im troškovi u lipu bili jednaki primitcima.
Kovačevi su troškovi i primitci iznosili nešto preko 84 tisuće kuna, od donatora je prikupio 61.800, od HSLS-a, koji ga je kandidirao, 22.600 kuna.
Juričanovi su primitci iznosili oko 268 tisuća kuna, od čega mu Index promocija donirala 200 tisuća kuna oglasnog prostora. U kampanju je uložio pet tisuća vlastitih kuna.
Kolakušić je prijavio da je na promidžbu potrošio 24 vlastite kune, koliko su mu iznosili i primitci. Te 24 kune čine troškovi bankarskih usluga.
Babićevi primitci i troškovi iznosili su 11.400 kuna, polovicu tog iznosa potrošio je na poštanske te troškove prijevoza i telefona.
Društvene mreže sve važnije
Izborni troškovi većine predsjedničkih kandidata upućuju da ih se sve više okreće društvenim mrežama u pokušaju da dopru do birača.
Kad podvuče crtu, Peović je izbornu promidžbu zaključila s plusom od 15.300 kuna. Toliko iznosi razlika između njenih primitaka (120 tisuća) i troškova (104 tisuće) promidžbe. Većinu sredstava, 94 tisuće kuna, dobila je od dviju stranaka koje su je predložile, a 26 tisuća od donatora, fizičkih osoba.
Glavninu sredstava potrošila je na oglašavanja: na društvenim mrežama 30 tisuća kuna, na radiju 24.500 kuna, na službena putovanja po Hrvatskoj potrošila je 12.500 kuna.
Od 31 tisuće Pernarovih primitaka, 20 tisuća bila su njegova vlastita sredstva, 10 tisuća dala mu je stranka koja nosi njegovo ime, 870 kuna donatori. Glavninu troškova čine mu grafičke i tiskarske usluge (17 tisuća kuna), oglašavanje na društvenim mrežama stajalo ga je oko sedam tisuća kuna.
U 24 tisuće kuna primitaka Dalije Orešković, 20 tisuća kuna bila su njezina vlastita sredstva, četiri tisuće kuna dobila je od donatora. Na oglašavanje na društvenim mrežama potrošila je 15 tisuća kuna.