svađa oko škole za život

Divjak žestoko odgovorila Košiću: Ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati

17.08.2019 u 11:24

Bionic
Reading

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak žestoko je odgovorila sisačkom biskupu Vladi Košiću, koji je na misi za Veliku Gospu kritizirao projekt Škola za život i uvođenje informatičkih pomagala u nastavu

'Biskup se u misi, govoreći o Školi za život, među ostalim, zapitao je li to ispravan put ako se ne uvažavaju sugestije stručnjaka, ako se sve više izostavlja odgojni vid a naglašava samo obrazovanje, i to uvođenjem tehničkih informatičkih pomagala, te je li to onda samo tehnicizacija, odnosno informatizacija obrazovnog procesa koji se sve više lišava odgojne dimenzije.

"Pitamo se kakve bi to trebale biti 'škole za život' naše djece i mladih? Mi imamo pravo očekivati da to budu škole za život vječni, za život koji je u kontinuitetu, kako veli mons. Hoser, za život o kojem nam govori današnji blagdan Uznesenja BD Marije na nebo. No, kako to postići, kako se pripremiti za život vječni, gdje je ta škola u kojoj bi se to moglo naučiti", nastavio je s pitanjima biskup Košić. S tim uvezi, istaknuo je kako je sv. papa Ivan Pavao II. u enciklici "Redemptoris Mater /Majka Otkupitelja" poručio da trebamo poći u "Marijinu školu" - školu molitve, duhovnosti, školu blizine s Kristom.

Ministrica Divjak nije mu ostala dužna te je u subotu odgovorila putem svog facebook profila. Biskupa je podsjetila da 'prema hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje. Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način.'

Naglasila je kako su svi dokumenti kurikularne reforme pripremljeni u skladu sa Zakonom i temeljem širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.

  • +50
Blaženka Divjak Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Dodala je i da bez digitalnih kompetencija djeca neće imati šanse na tržištu rada, te da neće imati jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer je već sada za većinu servisa predviđena online uporaba.

Biskupu Košiću poručila je da pravo na jednake prilike nitko nema pravo oduzeti djeci, te da se škola i Crkva ne moraju u svemu slagati, te da ministar i biskup imaju različite nadležnosti kojih se trebaju držati.