Drugi obalni ophodni brod koji se gradi za potrebe Hrvatske ratne mornarice i Obalne straže, nakon prototipa Omiš, koji je u upotrebi od 2018. godine, izašao je iz hale splitskog brodogradilišta i priprema se za porinuće i svoju prvu probnu plovidbu ovog ljeta. Isporuka broda nazvanog Umag planirana je za kraj ove godine
Tportal donosi njegove prve fotografije i snimke, iz kojih je sasvim vidljivo da se nakon višegodišnjeg zastoja ovaj projekt napokon odvija po planu i da nikakvih kašnjenja više ne bi trebalo biti.
Sredinom ožujka ove godine ministar obrane Ivan Anušić i vodstvo Brodosplita potpisali su aneks originalnog ugovora iz 2014. godine, kojim je bila predviđena izgradnja ukupno pet obalnih ophodnih brodova. Tako je napokon deblokiran projekt opremanja vitalnog segmenta Hrvatske vojske, dosad poprilično zapuštene mornarice.
Kako je objavljeno, ukupna vrijednost ugovora sklopljenog prije deset godina se ne mijenja, ali je dogovoreno da će trošak dovršetka Umaga iznositi 5,7 milijuna eura s PDV-om.
Tek kada on zaplovi, dvije strane sjest će za stol i pregovarati o eventualnom nastavku gradnje brodova iz ove serije. Sasvim je izvjesno da će država, ako ima ambiciju provesti planirano opremanje HRM-a i Obalne straže, posegnuti nešto dublje u džep jer je brodove u 2024. godini potpuno nemoguće graditi po cijenama iz 2014. godine.
'Usuglašeno je i da će se novim aneksom o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova naknadno regulirati uvjeti gradnje i isporuke drugog, trećeg i četvrtog broda serije (NOV 542, NOV 543 i NOV 544)', objavilo je ovog ožujka Ministarstvo obrane.
Ta tri broda, ako budu izgrađena na navozima splitskog škvera, trebala bi biti nazvana po Karlobagu, Opatiji i Skradinu.