Nasljednik slavnog Warcraft III moda napokon i službeno dolazi na police trgovina diljem svijeta, pa je vrijeme za jedan kratki rezime nadolazeće igre iz slavne radionice Valvea
Dota 2 koristi mnogo elemenata gameplaya iz originalnog Defense of the Ancients moda koji su svima dobro poznati – igrači nastoje uništiti suparničku utvrdu svojim herojima te sudjeluju u timskim okršajima s neprijateljskom momčadi na putevima koji povezuju zaraćene strane.
Ovaj puta zaraćene strane neće biti Scourge i Sentineli već će njihova mjesta zauzeti Radianti i Direi, a na raspolaganju će vam biti desetine strenght, agility i intelligence heroja. Kao i u originalu, zlato ćete zarađivati ubijanjem heroja igrača suprotničke momčadi i creepova, a svojeg heroja pojačavati ćete itemima dostupnima u trgovini (u igri, naravno). Heroji će početi na levelu 1 dok će maksimalni level biti 25. Timovi se sastoje od petero igrača ili pak botova za vježbanje. Ipak, Valve je uveo i brojne inovacije i nove feature.
Mape u Dota-i 2 imati će izmjenu dana i noći. U realnom vremenu svaki ciklus trajati će po 6 minuta. Heroji će vidjeti dalje po danu nego po noći, uz nekoliko iznimaka, te shodno tome u noći će se vjerojatno odvijati i veći dio gankanja. Značajnu ulogu imati će i razlike u visini terena – bez nekoga na višem terenu heroj s nižeg terena neće moći vidjeti što se događa u daljini, a ukoliko se upusti u borbu s herojem na višem terenu, imat će 25% šanse da promaši svakim napadom. Tu su i specijalni modifieri napada – sa određenim itemima i skillovima heroju će biti dostupni različiti efekti na već postojeće napade.
U igri će biti dostupno i nekoliko različitih načina igre – All Pick - svi heroji su dostupni igračima koje oni samo biraju; Captain's Mode - dva igrača, po jedan iz svake momčadi, naizmjenično odabiru i zabranjuju heroje koji zatim postanu nedostupni za bilo koju momčad; Single Draft – igrač odabire jednog od tri nasumično izabrana heroja (Intelligence, Strenght, Agility); Random Draft – dvadeset nasumično izabranih heroja; Mid Only – igrači na izbor imaju sve heroje, ali creep se spawna samo u sredini; Least Played – igrači odabiru heroja s liste heroja koje su najmanje igrali.
Ostali novi featurevi uključuju achievemente, nastavljanje igre iz replaya, predlaganje itema, trgovinu s kozmetičkim poboljšanjima za vašeg malog heroja, sudjelovanje u igri u ulozi gledatelja i mnogi drugi.
Valve je, da bi osigurao prelazak igrača Dote na Dotu 2, organizirao natjecanje 16 najboljih momčadi u Doti koje su se borile za nagradu od milijun dolara. Natjecanje, The International, je organizirano na Gamescomu 2011. godine u Njemačkoj. Naravno da ovakvo razbacivanje Dota imenom nije prošlo nezapaženo. Prilikom registriranja imena 'Dota' oglasili su se njezini autori Steve 'Guinsoo' Feak i Steve 'Pendragon' Mescon, izražavajući zabrinutost o Valveovom polaganju prava na ime Dota, jer Dota je, prema njihovom mišljenu, vlasništvo zajednice i desetine autora koji su na njoj radili. Dvojica spomenutih autora odlučila su registrirati 'Dota-Allstar' tako želeći učvrstiti svoju poziciju originalnih autora. Cijela priča postala je još kompliciranija kada se u nju odlučio umiješati Blizzard, koji je odlučio otkupiti 'Dota-Allstar' ime te je podnio tužbu protiv Valve-a u kojoj navode da su oni pravi vlasnici DotA-Allstars franšize. Cijela stvar je riješena van suda, tako da je Valve dobio prava na korištenje 'DOTA' imena dok se Blizzard zadovoljio s 'Blizzard All-Stars'.
Što se tehničke strane tiče, Dota 2 će koristiti Valveov game engine Source dok je glavni developer igre IceFrog, čovjek koji nije zaslužan za sam koncept originalne Dote, ali je najduže involviran u njezin razvoj i trenutno je glavni developer mega-popularnog moda.
Konkretan datum izlaska igre još uvijek je obavijen velom tajne, ali svi znakovi ukazaju na ovogodišnji release. Kada konačno bude službeno izdana, igra će biti free-to-play, a zaradu će isključivo temeljiti na prodaji kozmetičkih itema, tako da če svi heroji i sve opcije igre biti dostupne od samog početka.