Dubrovački pomorac Božo Lazarević trenutno se nalazi u Koreji prije ukrcaja na LNG tanker. Prošao je strogu proceduru. Dva se puta testirao na koronavirus u Hrvatskoj, a po dolasku u Koreju je ponovno testiran. Svi testovi moraju biti negativni, no bez obzira na to potrebno je provesti još 14 dana u samoizolaciji nakon čega će opet biti testiran
'Njegova agencija nam je poslala upute za izdavanje vize. Bez obzira na to što je napravio testiranje na koronavirus, liječnik je morao pobrojati sve simptome pa kasnije s tim papirom smo išli kod sudskog tumača prevesti na engleski. Zanimljivo je što su tražili kopiju osobne iskaznice od sudskog tumača što je i njih iznenadilo jer u svojoj praksi to nikad nisu radili', ispričala je detaljnu proceduru prije ukrcaja na LNG tanker supruga pomorca Dženita Lazarević za Dubrovački dnevnik.
Nakon što je Božo Lazarević stigao u Koreju ponovno je testiran u Zračnoj luci te je upućen u hotel s pet zvjezdica gdje, prema riječima njegove supruge, ne smiju izaći niti na hodnik jer je sve pokriveno kamerama, a ako prekrše karantenu, dodaje ona, odmah ih se deportira.
'Na ulasku je dobio aplikaciju u koju unosi kako se osjeća svakoga dana i ima li neke simptome, osim toga dobio je i paket u kojemu se nalazi toplomjer, zaštitne maske, dezinficijensi, vrećice za smeće, a tu su ručnici i posteljina. Iako sami moraju mjeriti temperaturu svaki dan ih obiđe medicinsko osoblje obučeno u zaštitna odijela te provjeravaju imaju li simptome na koronavirus', pojašnjava Dženita Lazarević.
Imaju tri obroka dnevno koji su zapakirani kao i pribor za jelo. Nakon 14 dana izolacije dubrovački pomorac će ponovno, po četvrti put, prije ukrcaja na brod biti testiran na Covid-19. Sve to plaća poslodavac.
ITF Koordinator Inspektorata i Voditelj ureda Sindikata pomoraca Hrvatske u Dubrovniku Romano Perić smatra kako je trenutna situacija pomoraca, a vezano za posljedice COVID – 19 i nemogućnosti repatrijacija, poprilično zabrinjavajuća.
'Pandemija trenutno ima svoja žarišta u svijetu te su smjene vrlo ograničene i vrlo ih je teško organizirati. U prvom redu, veliki broj trgovačke flote se nalazi na dalekom istoku, gdje praktički imamo samo Hong Kong kao jedinu konstantu koja ima mogućnost iskrcaja pomoraca. Ostale države su mahom zatvorile svoje granice, te nije moguće iskrcati niti pomorce koji imaju ozbiljne medicinske probleme. Slična situacija je i s Afrikom i Južnom Amerikom. Uz to se javljaju problemi nedostatkom komercijalnih letova i karantenama koje pomorci trebaju odraditi prije odlaska doma', naveo je Perić.
Rekao je kako u Sindikatu pomoraca svakodnevno zaprimaju pozive pomoraca i njihovih obitelji te im pružaju informacije, asistiraju gdje mogu i vrše pritisak na 'one relevantne čimbenike gdje postoji i najmanja nada da bi moglo uroditi plodom'.
'U redovnom smo kontaktu i s kompanijama, i većina dobrih kompanija također ulaže ogromne napore za smjene pomoraca jer niti njima nije u interesu držati pomorce koji su očajni, na izmaku snaga, demotivirani i nerijetko bolesni', istaknuo je ITF Koordinator Inspektorata i Voditelj ureda Sindikata pomoraca Hrvatske u Dubrovniku Romano Perić.