Kako se u Splitu i strahovalo, turističke brojke za lipanj detektirale su pravu turističku katastrofu: premda je velika većina gradskih hotela bila otvorena, u njih su navratila tek 4752 gosta koja su ostvarila nešto manje od deset tisuća noćenja, dakle otprilike dva po glavi. Po informacijama do kojih je došao tportal, njihova popunjenost iznosila je mizernih 7,62 posto
Za usporedbu, u lipnju prošle splitski hoteli dičili su se popunjenošću od točno 70 posto, što je bio samo uvod u lanjski spektakularni srpanj, kolovoz i rujan, ali i sjajnu posezonu.
U samom gradu trenutno su otvorena 42 od službeno registriranih 51 hotela, a dostupno je točno 4238 postelja, odnosno 90 posto. No, situacija nigdje nije bajna i sve kategorije bilježe tek između sedam i osam posto popunjenosti, osim što hoteli bez kategorije i oni sa samo dvije zvjezdice imaju mizernih tri do pet posto. Čini se kao da su jedini gosti oni koji su u njih zalutali.
'S obzirom na to da se situacija mijenja iz dana u dan, teško je davati prognoze za ovu sezonu. Svakako se nadamo da će i zbog velikog broja letova koji dolaze u Split u narednom periodu, broj turista i dolazaka rasti', kaže za tportal direktorica Turističke zajednice Split Alijana Vukšić, apelirajući na optimizam.
'U krizi je prije svega važno strateški i pozitivno razmišljati. Svako tržište ima specifičnu situaciju, stoga pratimo i preporuke nacionalnih i svjetskih nadležnih tijela. Vlastito zdravlje, zdravlje svoje obitelji i zdravlje gostiju moramo staviti na prvo mjesto., a važno je ostati u kontaktu sa gostima, informirate ih o situaciji u Splitu i Hrvatskoj, dijeliti zanimljiva videa i prekrasne fotografije našega grada kako bismo ostali prisutni u percepciji gostiju i jednom kada se situacija i u njihovoj zemlji stabilizira, nadamo se da će odabrati Hrvatsku i Split za svoju destinaciju', dodala je Vukšić.
Aerodrom na pet posto lanjskog rezultata
Ovaj grad zajedno s Dubrovnikom ipak je izrazita aviodestinacija i sve oči su uprte u obližnju zračnu luku, koja je prošle godine u Dalmaciju dovela 3,3 milijuna putnika, u ogromnom broju s prekooceanskih tržišta.
'Ukoliko do kraja godine uhvatimo 500 tisuća, bit će dobro', iskreno za tportal priznaje direktor Zračne luke Split Lukša Novak. Njegove brojke za lipanj također u najmanju ruku nisu optimistične - s 26 tisuća putnika na desetak prijevoznika ka dvadesetak destinacija dosegnulo se tek pet posto lanjskog rezultata. Srpanj izgleda tek nešto bolje.
'Očekujemo stotinjak tisuća ljudi koji će doći iz 37 destinacija s 26 prijevoznika', referira nam Novak. Od ovog tjedna u Split se vratio glavni prijevoznik 'Easyjet', a u prvim danima srpnja i većina ostalih partnera.
'Sve to su značajno manje brojke nego lani, no povezanost s Europom ipak postoji i promet sada ovisi o nizu drugih faktora. Treba ipak priznati da velik dio naših putnika sada otpada na pomorce, ljude na službenim putovanjima i slično, dok se turisti pojavljuju nešto sramežljivije', dodao je direktor splitskog aerodroma.
Privatni smještaj: Otkazi češći od rezervacija
U privatnom smještaju, ne treba pogađati, također ne cvjetaju ruže. Brojke nisu nimalo optimistične i velik broj iznajmljivača zapravo se još uvijek nije mrdnuo sa nule, pa ćemo se pozabaviti dojmom. Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Martina Nimac Kalcina, inače i sama iznajmljivačica i vlasnica agencije u Splitu, kaže da je dojam naprosto loš.
'Nadali smo se boljemu i tako je izgledalo početkom lipnja, no sada stižu otkazi čak i dosad sigurnih aranžmana. Tu i tamo netko primi rezervaciju, no otkazi su još češći', kaže Nimac Kalcina za tportal.
'Posebno su problematični gradovi i apartmani u njima, dok znatno bolje prolaze samostalne kuće s bazenima neposredno uz more ili negdje u unutrašnjosti, na osami. To bi mogla biti jedna od rijetkih vrsta smještaja kojoj sezona neće potpuno propasti', zaključuje Nimac Kalcina.