Slovenski ministar prometa Peter Vlačič odbio je u srijedu zahtjev najveće oporbene stranke da slovenska vlada u pregovorima s Bruxellesom inzistira na sadašnjem sustavu naplate cestarina i da ne uvede vinjete za kraća vremenska razdoblja.
Govoreći na sjednici parlamentarnog odbora za promet koji je zahtijevala Slovenska demokratska stranka (SDS) bivšeg premijera Janeza Janše, Vlačič je rekao da bi takvo stajalište vodilo u zaoštravanje odnosa s Europskom komisijom koja je sadašnji sustav slovenskih vinjeta ocijenila diskriminatornim prema stranim vozačima u tranzitu i tražila uvođenje vinjeta za kraća vremenska razdoblja. Ministar je upozorio i da bi otvorila opasnost da Slovenija izgubi taj slučaj na sudu EU-a.
Vlačič je zato potvrdio da će slovenska vlada u parlament uskoro uputiti zakonski prijedlog kojim se uvode kraće vinjete, ali je priznao da o njihovoj cijeni još nema suglasnosti s Bruxellesom.
Kako navode slovenski mediji, vlada premijera Pahora u dosadašnjim razgovorima s Europskom komisijom inzistira na stajalištu da će cijena 10-dnevne vinjete za tranzit biti 15 eura, dok povjerenik za transport Antonio Tajani zahtijeva da njena cijena bude niža, neslužbeno se govori da bi trebala koštati 10 eura. Kao glavnog krivca za uvođenje sustava vinjeta, kojima je "narušena financijska održivost" servisiranja dugove za autoceste, Vlačič je optužio prijašnju vladu, rekavši da bi prihod od naplate cestarina prijašnjim načinom, na naplatnim kućicama, godišnje donosio 40 milijuna eura više, a ovako je stvoren konflikt s EU-om i stranim vozačima.
Članovi Slovenske demokratske stranke (SDS) u odboru za promet inzistirali su međutim na tvrdnji da vlada u pogledu vinjeta počinje popuštati Europskoj komisiji i to "na štetu" domaćih vozača kojima bi se cijena godišnje vinjete sa sadašnjih 55 podigla na 95 eura. Tranzitne vinjete trebale bi se po prijedlogu slovenske vlade uvesti 1. srpnja ove godine.