Točno u ponoć istječe rok u kojem kandidati na lokalnim izborima moraju objaviti privremena financijska izvješća te izvješća o zaprimljenim donacijama. Neki od njih izvještaje su već objavili na svojim web stranicama
Koliko se utrošilo na utrku u Zagrebu?
Privremeno financijsko izvješće u utrci u Zagrebu već je objavila kandidatkinja HNS-a i SDP-a Anka Mrak Taritaš. Prema podacima iz izvješća Mrak Taritaš je od studenog prošle godine do prije nekoliko dana za kampanju potrošila 216.290 kuna. Najviše je pritom, više od 76 tisuća, protrošila na tisak plakata i zakup plakatnih mjesta dok je više od 57 tisuća kuna išlo na produkiciju i emitiranje radio spota.
Mrak Taritaš je od studenoga prikupila i 191.843 kuna donacija. Radi se uglavnom o donacijama privatnih osoba, a najviše joj je donirao Matija Mikac, koji je dao 20.000 kuna. Najmanja donacija bila je ona Ivana Miškovića od jednu kunu, dok je kampanju supruge donirao i Zlatko Taritaš sa 10.000 kuna.
Privremeno izvješće objavila je i nezavisna Bruna Esih koja je od kraja ožujka do prije nekoliko dana u kampanji potrošila 155.473 kune. Najviše je pritom potrošila na zakup plakatnih mjesta, i to nešto više od 38 tisuća kuna. Gotovo 17 tisuća odnosi se na troškove grafičkih usluga Print grupe, dok je nešto više od 16 tisuća kuna potrošila na promidžbu na Radio Croatiji. Za najam prostora u centru grada u Frankopanskoj ulici Esih je potrošila nešto više od 9 tisuća kuna.
Od kraja ožujka Esih je prikupila i nešto više od 210 tisuća kuna donacija. Najviše su pritom, maksimalno propisanih 30.000 kuna donirali Aleksandar Maras, Aleksandar Kršnjavi i Mila Budimir koja je prvo donirala 10 tisuća kuna, a kasnije još 20.000 kuna. Dio donacija koji se spominje u izvještaju bez je navođenja imena i prezimena donatora, a takve su donacije, prema zakonu, zabranjene te će ih Esih morati uplatiti u proračun.
HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba Drago Prgomet, prema podacima iz privremenog finacijskog izvještaja, od početka svibnja potrošio je gotovo 219 tisuća kuna na kampanju. Čak 71.526 plaćeno je UNEX Mediji za kampanju, a gotovo 59 tisuća kuna Hrvatskoj pošti za slanje neadresirane pošte.
U istom razdoblju Prgomet je skupio i 75.600 donacija. Najviše je, u iznosu od 20.000 kuna, donirala čakovečka tvrtka Đurkin d.o.o. za projektiranje, građenje i trgovinu. Ta je tvrtka, pisao je tportal, bila i investitor u trgovački centar Galerija sjever u Čakovcu. Direktor tvrtke je bivši rizničar Županijske organizacije HDZ-a Međimurje
Ivan Lovrinović, kandidat stranaka Promijenimo Hrvatsku i Živi zid za gradonačelnika Zagreba, od kraja travnja pa do prije nekoliko dana na kampanju je potrošio 99.444 kuna. Najviše od toga, nešto više od 24 tisuće kuna dao je za oglašavanje na plakatima, dok je dobar dio ostalog iznosa potrošio na oglašavanje na radijskim stanicama.
Lovrinovićevu kampanju donirala je samo njegova stranka Promijenimo Hrvatsku, i to sa sveukupno 130 tisuća kuna.
Ostali kandidati za zagrebačkog gradonačelnika do zaključenja ovog teksta nisu objavili svoje izvještaje.
Burić rekorder po donacijama u Rijeci
Više od 99 tisuća kuna od sredine ožujka u kampanji je potrošio pretendent za fotelju gradonačelnika Rijeke Hrvoje Burić. Najviše, gotovo 60 tisuća kuna potrošio je na oglašavanje u Novom listu, dok je samo 446 kuna platio reklamnu emisiju na Radio Gorskom kotaru.
Istovremeno, od sredine ožujka Burić je prikupio i 110 tisuća kuna donacija. Najviše, 30.000 kuna donirala je omišaljska tvrtka GPP Mikić, koja se bavi gradnjom, nekretninama i turizmom na Krku.
Aktualni SDP-ov gradonačenik Vojko Obersnel u samo mjesec dana kampanje potrošio je više od 106 tisuća kuna. Najviše, oko 28 tisuća kuna potrošeno je na web bannere u Novom listu, dok je 24 tisuće kuna koštalo tiskanje brošura u Printera grupi.
Prema izvještaju Obersnel u kampanji nije dobio nikakve donacije.
Bianca Matković savjetovala HDZ-ovog kandidata za Rijeku
Donacija nije imao ni HDZ-ov kandidat Kristijan Staničić. Prema financijskom izvještaju objavljenom na stranicama primorsko-goranskog HDZ-a Staničić je od kraja ožujka u kampanji potrošio nešto više od 81 tisuću kuna.
Od toga je 37.500 isplaćeno tvrtki Morium i to za ispitivanje tržišta i savjetovanje za lokalne izbore. Radi se o tvrtci kojoj je na čelu bivša ministrica bez portfelja iz Sanaderove vlade Bianca Matković.
Tvrtki Vectura Staničić je pak, stoji u izvješću, platio 13.750 kuna za istraživanje javnog mijenja.
Kerum bez troškova i bez donacija?
Prazne tablice objavio je na svojim stranicama Željko Kerum. Naime, Kerumova izvješća pokazuju da u kampnji nije potrošio ništa te da nije dobio nijednu donaciju.
Više od 368 tisuća kuna, najviše od kandidata kojima smo se pozabavili, potrošio je od sredine ožujka HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita Andro Krstulović Opara. Od toga je gotovo 95 tisuća kuna otišlo na promidžbeni materijal koji je radila tvrtka Ringeis iz Velike Gorice. Više od 45 tisuća kuna Opara je platio najam površina i tisak plakata u Europlakatu, a oko 30 tisuća kuna za najam oglasnih površina splitskoj tvrtci Adorea.
Od sredine ožujka Opara je prikupio i 104 tisuće kuna donacija. Maksimalni iznos od 30 tisuća kuna dala je tvrtka Spegra inženjering iz Splita, a 25 tisuća kuna tvrtka P.B Poslovni mediji.
SDP-ova kandidatkinja Aida Batarelo od sredine travnja u kampanji je potrošila gotovo 82 tisuće kuna. Gotovo 34 tisuće kuna potrošila je na flyere, a 21,5 tisuće kuna na oglašavanje na Radio Dalmaciji. Zanimljivo je da je Batarelo nešto više od 13 tisuća potrošila na izradu holograma.
Što se tiče donacija, kampanju je sa 6 tisuća kuna donirao Bruno Batarelo, a tisuću kuna donirala je splitska tvrtka Hedera koja se bavi proizvodnjom dijetetskih proizvoda.
Glasovac trošila na balone i rukavice
Od početka travnja do početka svibnja nijednu donaciju nije dobila SDP-ova kandidatkinja za gradonačelnicu Zadra Sabina Glasovac. u kampanji je do sad potrošila nešto više od 21 tisuću kuna. Od toga je 10.000 kuna Glasovac platila obrtu za marketing Hobos za vođenje kampanje. Nešto više od 3 tisuće kuna Glasovac je potrošila na balone, a za 774 kune kupila je rukavice od tvrtke LMK International. Ta tvrtka jedan je od vodećih svjetskih dizajnera, proizvođača i distributera opreme i odjeće za borilačke sportove i fitness, te srodnih artikala.
Aktualni osječki gradonačelnik Ivica Vrkić koji puca na još jedan mandat od početka je ožujka na kampanju potrošio nešto više od 70 tisuća luna. Najviše, gotovo 19 tisuća koštalo ga je tiskanje promo časopisa 'Moj Osijek'. Što se tiče donacija, Vrkić je prikupio 49 tisuća kuna. Najviše su donirali SDP-ovci - Vrkićev kandidat za zamjenika Boris Piližota s 15 tisuća kuna, te eurozastupnica Biljana Borzan, također s 15 tisuća kuna.
HDZ-ova kandidatkinja za osječku gradonačelnicu Ivana Šojat u dva je mjeseca na kampanju potrošila gotovo 70 tisuća kuna, pokazuje izvješće objavljeno na stranicama osječko-baranjskog HDZ-a. Najviše je pritom potrošila na tisak i distribuciju letaka po Osijeku što ju je koštalo nešto više od 29 tisuća kuna.
Što se tiče donacija, Šojat je dobila 8.700 kuna, od čega 3 tisuće kuna od tvrtke Elektroplin Antunovac.